نخستین مرحله احداث خط لوله جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی تکمیل شد

متخصصان شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی با موفقیت عملیات کشش ساحلی (Shore Pull) خط لوله ۳۲ اینچ جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی را تکمیل کردند.

به گزارش شانا، عملیات کشش ساحلی خط لوله ۳۲ اینچ جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی از سوی متخصصان شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی سه روز عملیات شبانه‌روزی ۲۸ مردادماه انجام و خط لوله فراساحل، در نقطه تعیین‌شده در کریدور شرقی لوله‌های فراساحل در عسلویه دریافت شد. به این ترتیب، اولین مرحله از احداث خط لوله جدید گاز ترش ۳۲ اینچ فاز ۱۶ پارس جنوبی، با موفقیت پایان یافت.

خط لوله ۳۲ اینچ جدید فاز ۱۶ پارس جنوبی، یک خط لوله فراساحل به طول ۱۱۰.۵ کیلومتر است که بین ساحل جنوبی پالایشگاه فاز ۱۶-۱۵ در عسلویه و سکوی فاز ۱۶ در حوزه گازی پارس جنوبی نصب می‌شود.

این رشته خط لوله برای انتقال گاز ترش پارس جنوبی طراحی شده است و شرایط را برای پایداری انتقال روزانه یک میلیارد فوت‌مکعب گاز از حوزه گازی پارس جنوبی را تضمین می‌کند و سبب اطمینان از تولید پایدار در سکوی SPD16 خواهد شد.

عملیات اجرایی کشش لوله که به‌دست متخصصان ایرانی به سرانجام رسیده است، با فعالیت شبانه‌روزی گروه‌های مختلف اجرایی، عملیاتی و پشتیبانی از جمله شناور لوله‌گذار سی‌مستر انجام شد.

با پایان موفقیت‌آمیز این بخش، امکان ادامه لوله‌گذاری خط لوله فراساحل محقق شد و دستیابی به تولید گاز مورد نیاز زمستانی کشور یک گام به تحقق نزدیک‌تر شد.

کد خبر 460803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =