نفت و گاز اروندان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تفاهم‌نامه امضا کردند

شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به‌منظور توسعه زمینه‌های همکاری و همه‌جانبه علمی، پژوهشی و فناوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، به‌منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه‌جانبه علمی، پژوهشی و فناوری بین شرکت و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، عبدالله عذاری‌اهوازی، مدیرعامل شرکت از این سازمان بازدید و در نشست هم‌افزایی با مدیران این سازمان شرکت کرد.

در ابتدای این نشست عذاری‌اهوازی، شرکت نفت و گاز اروندان را از شرکت‌های بزرگ زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران معرفی کرد و گفت: این شرکت به‌عنوان دومین شرکت استخراج نفت در ایران با مدیریت میدان‌های نفتی غرب کارون و طرح‌ها و پروژه‌های بهره‌برداری و نمک‌زدایی، توسعه‌ای، نگهداشت توان تولید و سایر پروژه‌ها به‌منظور افزایش بهره‌وری و استخراج برای رفع مشکلات موجود به‌حضور و دانش نخبگان و پژوهشگران بیش از پیش نیازمندیم.

وی افزود: برای افزایش تولید و صرفه‌جویی اقتصادی با کمک محققان و دانشمندان کشور می‌توانیم گام‌های بلندی را در این مسیر برداریم و به خودکفایی برسیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بیان کرد: حضور در این سازمان بزرگ فرصتی مغتنم برای امضای تفاهم‌نامه و همکاری‌های مشترک در امور تحقیقاتی و پژوهشی است که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های موجود در این سازمان به نتایج بسیار خوبی در آینده دست یابیم.

حسن زمانیان، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یارانش ضمن معرفی سازمان، توانمندی‌ها و دستاورهای چند دهه اخیر این سازمان در بحث همکاری و کمک به صنایع کشور بیان کرد: در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران آمادگی داریم با تحقیقات پایه و اصولی، تجهیزات مورد نیاز کشور را که به‌دلیل تحریم ورودشان دچار مشکل شده است، بسازیم و در اختیار صنعت کشور قرار دهیم. نتیجه نمونه‌های این کارها هم‌اکنون در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری این سازمان در حال تولید و فعالیت در زمینه‌های مختلف هستند.

در ادامه این نشست تفاهم‌نامه همکاری با موضوع تعامل در رفع نیازهای فناورانه شرکت نفت و گاز اروندان، برگزاری رویدادهای علمی پژوهشی صنعتی و نمایشگاهی مشترک، رفع نیازهای بین‌المللی در دو حوزه صادرات تکنولوژی و انباشته علمی، استفاده از توان شرکت‌های بین‌المللی و کمک به بومی‌سازی تکنولوژی‌های نوین، استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری بین‌المللی ایران در توسعه و بومی‌سازی نیازهای فناورانه شرکت نفت و گاز اروندان از سوی عذاری اهوازی و زمانیان امضا شد.

شایان ذکر است در پایان این نشست عذاری‌اهوازی و عیسی نویری، رئیس پژوهش و توسعه این شرکت از توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشگران سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در پژوهشکده‌های فناوری‌های شیمیایی، برق و فناوری‌های اطلاعات و شرکت‌های منتخب و مرتبط دانش‌بنیان مسقر در پارک علم و فناوری این سازمان بازدید کردند.

کد خبر 460894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =