اداره صنعت نفت مطابق برنامه اوجی برای رأی اعتماد در مجلس پیش‌ می‌رود

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه صنعت نفت کشور با مدیریت خوب وزیر نفت پیش می‌رود، گفت: وزیر نفت همه امور و برنامه‌هایی را که هنگام رأی اعتماد در صحن علنی مجلس ارائه کرد، پیگیری می‌کند و همه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد مرادی امروز (دوشنبه، ۳۱ مردادماه) در آیین بهره‌برداری رسمی از طرح انتقال گاز به جزیره کیش گفت: از طرف مردم استان هرمزگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت و همه همکاران پرتلاش وی برای اجرای طرح‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های صنعت نفت تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: امروز شاهد دستاورد بزرگی هستیم که در جزیره کیش انجام می‌شود و آغاز آن را به فال نیک می‌گیریم. با رویکرد خوبی که در مجموعه وزارت نفت شاهد هستیم و گازرسانی‌هایی که انجام می‌شود هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد و هم در حفظ هوای پاک تلاش کرده‌ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تشکر و قدردانی از تلاشگران صنعت نفت تصریح کرد: صنعت نفت کشور با مدیریت خوب وزیر نفت پیش می‌رود، بنده در بیشتر افتتاح‌های مجموعه وزارت نفت حضور داشته‌ام و این پشتکار و دلسوزی مسئولان را شاهد بوده‌ام.

مرادی اظهار کرد: در آستانه هفته دولت قرار داریم، از این رو در سراسر کشور پروژه‌های مختلفی افتتاح خواهد شد، امیدوارم با درایت دولت سیزدهم که یک سال از آغاز آن می‌گذرد بتوانیم موفقیت‌های خوبی را در همه زمینه‌ها داشته باشیم.

وی گفت: دولت و مجلس در کنار هم قرار دارند تا دستاورد و حاصل این همدلی نمونه ارزشمندی همانند طرح امروز باشد.

نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشستی با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و جواد اوجی، وزیر نفت، گفت: حاضران در این جلسه تأکید داشتند که اتفاق بزرگی در حوزه نفت در کشور در حال رقم خوردن است.

مرادی در تشریح این موضوع گفت: توسعه پتروپالایشگاه شهید قاسم سلیمانی و پالایشگاه مروارید مکران در شرق استان هرمزگان، با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت، در مجموع ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کرد؛ کاری که از سوی دولت سیزدهم انجام شد و شخص آقای اوجی پیگیر بود تا تأمین مالی آن انجام شد، این دستاورد کشور را از واردات فرآورده‌های نفتی بی‌نیاز و خودکفا می‌کند و در صادرات نیز جلو می‌افتیم.

وی گفت: با این اقدام موضوع فاصله گرفتن از خام‌فروشی نیز محقق می‌شود که به‌واقع جای قدردانی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به آغاز انتقال گاز به جزیره کیش نیز گفت: اتفاقی که امروز افتاد، دستاورد بزرگی است که در آستانه هفته دولت محقق شد.

مرادی به ارتباط خوب کمسیون انرژی مجلس با وزارت نفت اشاره کرد و افزود: وزیر نفت همه امور و برنامه‌هایی را  که هنگام رأی اعتماد در صحن علنی مجلس ارائه کرد، پیگیری می‌کند و همه در حال انجام است که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه کیش افزون  بر جمعیت شناوری که در خود جای داده، جمعیت بومی و ساکن نیز دارد که از قدیم به‌طور عمده کار صیادی می‌کنند و بخشی نیز به کار تجاری اشتغال دارند، گفت: آرزوی دیرینه مردم این جزیره، دسترسی به شرایط مناسب از نظر تأمین سوخت بود که اتفاق امروز دستاورد بزرگی برای آنهاست و منافع تأمین گاز نیروگاه نیز سرانجام به مردم می‌رسد و افزون بر آن صرفه‌جویی در سوخت مایع را نیز به‌دنبال دارد.

کد خبر 460909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =