بهره‌مندی ۸۰ درصدی از تجهیزات داخلی در طرح انتقال گاز به جزیره کیش

مسئول طرح توسعه میدان کیش در شرکت نفت و گاز پارس از بهره‌مندی ۸۰ درصدی از تجهیزات داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح انتقال گاز به جزیره کیش خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالله مهرابی امروز (دوشنبه، ۳۱ مردادماه) در آیین بهره‌برداری رسمی از طرح انتقال گاز به جزیره کیش گفت: فعالیت‌های اجرایی خطوط انتقال گاز طبیعی در سه بخش خط لوله ۵۶ اینچ، خط لوله ۳۲ اینچ دریایی و خشکی و خط لوله ۲۰ اینچ خشکی عملیاتی شد.

وی ادامه داد: خط لوله ۱۲۷ کیلومتری که امروز آماده بهره‌برداری رسمی است از خط لوله هفتم سراسری گاز به قطر ۵۶ اینچ در منطقه بستک هرمزگان منشعب شده و با احداث ۹۴ کیلومتر خط لوله ۵۶ اینچ و عبور از مناطق کوهستانی مرتفع، حجیم‌ترین عملیات خاکی و انفجاری در مسیر خط لوله انجام شده و تا بندر آفتاب امتداد یافته است.

مسئول طرح توسعه میدان کیش در شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: در بخش دوم ۱۸ کیلومتر خط لوله ۳۲ اینچ در بستر دریا و ۶ کیلومتر در خشکی از سوی شرکت تأسیسات دریایی ایران حدفاصل بندر آفتاب تا جزیره کیش اجرا و سرانجام گاز طبیعی از ایستگاه تقلیل فشار جزیره تا نیروگاه‌های کیش با اجرای ۹ کیلومتر خط لوله ۲۰ اینچ ارسال شد.

مهرابی افزود: احداث ایستگاه‌های دریا و ارسال توپک، هشت ایستگاه گاز میانی، ایستگاه تقلیل فشار، اجرای فیبر نوری، برق‌رسانی به ایستگاه‌ها، اتصال به خط لوله ۱۲ اینچ گاز ارسالی به نیروگاه‌ها و اجرای مسیر در تقاطع جاده‌ها و معابر اصلی جزیره از جمله فعالیت‌های مهم در این پروژه است.

وی تأکید کرد: با صرف حدود هزار نفرساعت در روز همه مراحل طراحی پایه و تفصیلی، عملیات اجرایی و ساخت، پیش‌راه‌اندازی، راه‌اندازی و بهره‌برداری با تکیه بر دانش و تجارب کارگران و متخصصان داخلی انجام شد.

مسئول طرح توسعه میدان کیش در شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه در بخش تأمین تجهیزات نیز با استفاده حداکثری از تولید سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، بیش از ۸۰ درصد اقلام از منابع داخلی تأمین و بومی‌سازی شده است، گفت: بهره‌برداری آزمایشی این نیروگاه نیز از اول تیرماه امسال با مصرف روزانه یک تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز آغاز شده بود.

کد خبر 460913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =