افزایش گروه‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه ایران‌پلاست

مدیر نمایشگاه ایران‌پلاست از افزوده شدن گروه «بانک‌ها، بورس و مؤسسه‌های مالی» به چهار گروه مواد اولیه، خدمات فنی مهندسی، محصولات و ماشین‌آلات شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه ایران‌پلاست، دومین نشست شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین دوره نمایشگاه ایران‌پلاست روز دوشنبه (۳۱ مردادماه) در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برگزار و درباره تعیین تاریخ ثابت برای برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست در سال‌های آینده، دعوت از هیئت‌ها و بازرگانان خارجی با همکاری تشکل‌ها برای حضور در نمایشگاه، جانمایی غرفه‌ها و ساعات کار ایران‌پلاست شانزدهم، بحث و تصمیم‌گیری شد.

ایوب بنوی، رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این نشست به ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده برای برگزاری شانزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست پرداخت و گفت: تاکنون ۱۲۳۰ شرکت نسبت به پیش‌ثبت‌نام، اقدام کرده‌اند که از این تعداد، پیش‌ثبت‌نام ۱۰۳۰ شرکت تأیید شده و ۲۰۰ شرکت هم در انتظار تأیید هستند.

تقاضای ۶۵ هزار مترمربع از سوی شرکت‌کنندگان

به گفته وی، فضای درخواستی این تعداد شرکت که نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام کرده‌اند، در مجموع ۶۵ هزار مترمربع است در صورتی که ما حدود ۲۹ تا ۳۰ هزار متر مربع در اختیار داریم و باید این موضوع مدیریت شود.

مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست از تصویب پیشنهاد نشست نخست ستاد برگزاری برای افزایش گروه‌های ایران‌پلاست از ۴ به ۵ گروه خبر داد و گفت: در ایران‌پلاست شانزدهم شاهد حضور گروه مستقلی تحت عنوان «بانک‌ها، بورس و مؤسسات مالی» در سالن میلاد خواهیم بود.

بنوی در ادامه از وعده سازمان توسعه تجارت برای تثبیت تاریخ برگزاری سالانه نمایشگاه ایران‌پلاست خبر داد و از اعضای شورای سیاست‌گذاری خواست پیشنهادهای خود را درباره تاریخ برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست برای سال‌های آینده ارائه دهند.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات تشکل‌ها، ارائه سالن اختصاصی به آنهاست تا اعضا در یک سالن جانمایی شوند که این خواسته همچون دوره‌های پیشین انجام می‌شود.

مدیر نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست در مورد حضور هیئت‌های خارجی در نمایشگاه اظهار کرد: پارسال ۳۰۰ بازرگان در قالب ۱۷ هیئت از نمایشگاه پانزدهم بازدید کردند، اما در دوره شانزدهم بیشتر به کیفیت توجه داریم تا کمیت.

بنوی همچنین از تشکل‌ها درخواست کرد در خصوص دعوت از هیئت‌ها و بازرگانان خارجی، همکاری لازم را داشته باشند و اطلاعات افراد و هیئت‌های مورد نظر را برای دعوت و ارائه تسهیلات به آنها در اختیار ستاد اجرایی قرار دهند.

تاریخ ثابت پیشنهادی برای ایران‌پلاست

وی درباره محدودیت‌های تردد در اطراف نمایشگاه بین‌المللی، همچنین ساعت اعلام‌شده برای برگزاری نمایشگاه گفت: ساعت نمایشگاه ۸ تا ۳ بعدازظهر است، اما نظر ما بر ۹ تا ۵ بعدازظهر است.

هرویک یاریجانیان، رئیس انجمن ماشین‌سازان نیز درباره مذاکره با پلیس راهور، اعلام کرد که تا ۴۸ ساعت آینده، نتیجه مذاکرات خود را با پلیس راهور به اطلاع ستاد برگزاری نمایشگاه می‌رساند.

با جمع‌بندی مباحث اعضای شورا، دهه دوم مهرماه به‌عنوان زمان مورد نظر شورای سیاست‌گذاری برای برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست در سال‌های آینده انتخاب شد.

سعید زکایی، رئیس انجمن مستربچ و کامپاند نیز در این نشست درباره کشورهای هدف برای دعوت به ایران‌پلاست گفت: بازار اصلی ما آسیای میانه است؛ آذربایجان، گرجستان، روسیه و ترکیه و اروپای شرقی، بازارهای خوبی به‌شمار می‌آیند.

احمدی، مدیر بخش بین‌الملل ایران‌پلاست نیز در گزارشی افزود: با کشورهای عراق، اقلیم، ترکیه، سوریه، روسیه، افغانستان، چین و ارمنستان مکاتباتی انجام و با سفارتخانه‌ها هم نامه‌نگاری شده است.

وی با دعوت از تشکل‌ها برای معرفی شرکت‌های تأثیرگذار از آنها خواست فهرستی از این شرکت‌ها آماده شود و برای دعوت از آنها اقدام لازم انجام شود.

کد خبر 460987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =