انتقال روزانه ۲۷۰ میلیون مترمکعب گاز از تأسیسات فراشبند

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از انتقال روزانه ۲۷۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از مجتمع تأسیسات تقویت فشار گاز فراشبند خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، غلامعباس حسینی در بازدید از منطقه ۵ عملیات، به برنامه‌های تعمیراتی خطوط لوله و تأسیسات تقویت فشار گاز در نیمه نخست سال برای ورود به فصل سرما اشاره کرد و گفت: تا پایان مردادماه بیش از ۱۰۰ مورد تعمیرات اساسی توربوکمپرسور و خطوط لوله انجام شده  یا در حال انجام است که پیشرفت ۴۰ درصدی برنامه‌های نت خطوط لوله و تأسیسات تقویت فشار گاز را شاهد هستیم و با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت انتقال گاز ایران با رعایت نکات ایمنی و استاندارهای فنی انجام شده است.

وی در این سفر دو روزه از مجتمع تأسیسات تقویت فشار گاز و مرکز بهره‌برداری خطوط لوله فراشبند بازدید و با کارکنان این مجموعه دیدار کرد و افزود: تلاش شبانه‌روزی نیروهای اقماری این مجتمع که در کریدور خطوط دوم، سوم و دهم سراسری انتقال گاز قرار دارد نقش مهمی در انتقال پایدار گاز به مصارف خانگی و صنعتی در سطح کشور ایفا می‌کند که از یکایک کارکنان قدردانی می‌کنم.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: این مجتمع از مهم‌ترین تأسیسات تقویت فشار گاز کشور است که ظرفیت انتقال روزانه ۲۷۰ میلیون مترمکعب گاز را از پالایشگاه‌های فجر جم و برخی  فازهای پارس جنوبی به مرکز و شمال کشور  دارد.

حسینی به اقماری‌ بودن کارکنان این مجتمع اشاره و بیان کرد: با توجه به حساسیت و حیاتی بودن این تأسیسات در انتقال گاز کشور، کارکنان شاغل به‌طور شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین با حضور در محل تعمیرات خط لوله ۳۰ اینچ انتقال گاز تصریح کرد: کارکنان سختکوش این منطقه عملیاتی در دمای بالای ۴۷ درجه مشغول تعمیرات ۲۳ نقطه معیوب خط انتقال گاز هستند که براساس پیگرانی هوشمند مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران ضمن با اهمیت دانستن تعمیرات خط انتقال گاز کازرون به شیراز همسو با پایداری شبکه ادامه داد: این تعمیرات با توجه به تأمین گاز بخشی از استان فارس، شهر شیراز، پتروشیمی شیراز، نیروگاه کازرون و دیگر صنایع اهمیت بالایی دارد که روزانه حدود ۱۵ میلیون مترمکعب گاز را به مصرف‌کنندگان انتقال می‌دهد.

حسینی همچنین ضمن بازدید از طرح توسعه ساختمان اداری منطقه در نشستی با مدیر و اعضای هیئت رئیسه منطقه ۵ عملیات انتقال گاز، از اقدام‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در نیمه نخست امسال قدردانی کرد و برخی تصمیم‌ها برای حل مسائل، مشکلات و چالش‌های سرمایه انسانی و برنامه‌های تعمیراتی و فنی گرفته شد.

محمد سیفی، مدیر منطقه ۵ عملیات انتقال گاز هم ضمن ارائه گزارش عملکرد گفت: تأسیسات این منطقه، قلب تپنده صنعت انتقال گاز و خطوط لوله گسترده آن شاهرگ اصلی انتقال گاز کشور است و لازم است در توزیع منابع، نگاهی متناسب با مأموریت منطقه وجود داشته باشد.

برگزاری نشستی با مدیرکل دادگستری استان فارس از دیگر برنامه‌های مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در این سفر دوروزه به شیراز  بود.

براساس این گزارش، منطقه ۵ عملیات انتقال گاز با برخورداری از ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله فشار قوی و ۱۶ تأسیسات تقویت فشار گاز، شامل ۶۹ واحد کمپرسوری و ۶ مرکز بهره‌برداری خطوط لوله، وظیفه انتقال حدود ۷۰ درصد گاز تولیدی کشور را در گستره‌ای به وسعت استان فارس و بخش‌هایی از استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و یزد به‌عهده دارد.

کد خبر 461043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =