انتقال بیش از ۲۶۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از انتقال بیش از ۲۶۵ میلیارد مترمکعب گاز در دولت سیزدهم و از مردادماه سال ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، غلامعباس حسینی ضمن گرامیداشت هفته دولت، در این باره گفت: با اقدام‌ها و برنامه‌های جهادی و انقلابی انجام‌شده در یک سال اخیر، شاهد انتقال بیش از ۲۶۵ میلیارد مترمکعب گاز شیرین  از مبادی تولید تا مصارف خانگی، صنعتی، تجاری و نیروگاه‌ها بودیم.

>>> بیشتر بخوانید؛

صنعت گازِ دولت سیزدهم و اقدام‌های ماندگار برای توسعه ایران

مقدار انتقال روزانه گاز کشور به بیش از ۸۸۰ میلیون مترمکعب می‌رسد

وی با اشاره به ثبت رکورد انتقال گاز در۱۶ دی‌ماه پارسال (انتقال ۸۵۲ میلیون مترمکعب گاز در یک روز) و بهره‌برداری از دو تاسیسات تقویت فشار گاز، پنج مرکز بهره‌برداری خطوط لوله و افزوده شدن ۸۳۳ کیلومتر خط لوله به شبکه انتقال گاز در یک سال گذشته، افزود: این شرکت اکنون مسئولیت حفظ، نگهداری و راهبری ۳۸ هزار و ۲۴۸ کیلومتر (معادل سه برابر طول قطر کره زمین)، ۸۸ تاسیسات تقویت فشار گاز و ۶۱ مرکز بهره‌برداری خطوط لوله را به‌عهده دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، ۱۰ توربین در سال ۱۴۰۰ به تاسیسات تقویت فشار گاز افزوده شده و تعداد واحدهای کمپرسوری (شامل توربوکمپرسور، الکتروکمپرسور و انجین کمپرسور) به ۳۲۶ عدد رسیده که از نظر تعداد، معادل ۷۵ درصد موتورهای فعال ناوگان هواپیمایی مسافربری کشور است.

حسینی همچنین با تأکید بر بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و تولید داخل، تصریح کرد: از ظرفیت موجود در تعمیرات توربین‌های ناوگان انتقال گاز هم بهره‌مند شدیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تلاش متخصصان توانمند داخلی تعمیرات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در پایان، به اهمیت آمادگی این شرکت و انجام تعمیرات مختلف خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز اشاره کرد و گفت:  ۴ هزار و ۴۸۹ متر تعویض کلاس و تعویض لوله، ۶ هزار و ۹۲۸ مترمربع تعویض پوشش، ۲ هزار و ۳۰۸ کیلومتر پیگرانی هوشمند و ۱۵۰ مورد تعمیرات توربوکمپرسورها از جمله برنامه‌های تعمیراتی است که نسبت به سال پیش از این افزایش یافته است.

کد خبر 461387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =