توان تولید نفت خام در مناطق نفت‌خیز جنوب به پیش از تحریم‌ها بازگشت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بازگرداندن توان تولید نفت به دوران پیش از تحریم‌ها بود، گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم که توانایی تولید نفت به پیش از تحریم‌ها بازگشته است.

به گزارش خبرنگار شانا از اهواز، علیرضا دانشی‌ صبح امروز (جمعه چهارم شهریورماه) در آیین رسمی آغاز عملیات اجرایی طرح‌های‌ توسعه‌ای وزارت نفت و افتتاح پروژه‌های مسئولیت اجتماعی هم‌زمان با هفته دولت با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت نفت ایران، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهیدان والامقام دولت افزود: ظرفیت تولید نفت خام مناطق نفت‌خیز جنوب تا پایان امسال به ۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد و در پنج سال آینده تولید روزانه ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه آینده روشنی در انتظار صنعت نفت ایران است، گفت: افزون بر افزایش توان تولید، در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی اهواز و خوزستان نیز گام‌های بزرگی برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بیان کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر تولید دانش‌بنیان، فعالیت‌های پژوهش و فناوری بیش از سه برابر مدت مشابه گذشته شده که هدف‌گذاری‌های بالاتری هم در نظر گرفته شده است.

به گزارش شانا، عملیات اجرایی فاز دوم طرح توسعه میدان مشترک یاران، عملیات اجرایی طرح توسعه میدان مشترک بلال، عملیات اجرایی توسعه و نگهداشت میدان نرگسی، عملیات اجرایی طرح PDH بیدبلند خلیج‌فارس و افتتاح پروژه‌های عام‌المنفعه مسئولیت اجتماعی امروز (جمعه، چهارم شهریورماه) با دستور جواد اوجی و به‌صورت ویدیوکنفرانس آغاز و افتتاح می‌شود.

قرارداد فاز دوم طرح توسعه میدان مشترک یاران ۱۰ ساله و طرف قرارداد آن شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا است. ارزش این طرح ۲۲۷ میلیون دلار است و قرار است در طول مدت قرارداد ۳۹.۵ میلیون بشکه نفت اضافی از این میدان تولید شود.

طرح توسعه میدان مشترک بِلال با قراردادی به شرکت پتروپارس واگذار شده است، آغاز این پروژه با حفر چاه  توصیفی - اکتشافی طرح توسعه میدان گازی بلال با ارزش ۲۸.۴ میلیون دلار خواهد بود، اما اعتبار اجرای کل طرح توسعه میدان بلال ۵۰۰ میلیون دلار است.

طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی در قراردادی ۴۱ ماهه به شرکت دانا انرژی واگذار شده است. در این طرح قرار است روزانه ۶ هزار بشکه نفت تولید شود. اجرای این طرح در طول دو سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمدزایی برای دولت خواهد داشت.

در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و صادق خلیلیان، استاندار خوزستان هم حضور دارند.

کد خبر 461054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =