عمان از تلاش‌های اوپک‌پلاس برای حفظ ثبات بازار نفت حمایت می‌کند

وزیر انرژی و منابع معدنی عمان از حمایت این کشور از تلاش‌های ائتلاف اوپک‌پلاس برای حفظ ثبات در بازارهای جهانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیثم بن طارق السعید روز جمعه (چهارم شهریورماه) با انتشار پستی در توئیتر خود اعلام کرد که این کشور از تلاش‌های اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیراوپک، ائتلاف موسوم به اوپک‌پلاس، به‌منظور حفظ ثبات در بازارهای جهانی در مقابل نوسان‌ها و چالش‌ها حمایت می‌کند.

اعضای اوپک‌پلاس در سال ۲۰۲۰ میلادی برای کمک به مدیریت کاهش افسارگسیخته قیمت‌ها و تقاضای جهانی نفت‌خام که در بحران شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌های طولانی‌مدت رخ داده بود، عرضه نفت خود را در سال ۲۰۲۰ کاهش دادند و پس از آن طی روندی تدریجی توافق کاهش تولید خود را تسهیل کردند تا جایی که پس از پایان این توافق تصمیم گرفتند تولید خود را در ماه سپتامبر نیز روزانه ۱۰۰ هزار بشکه دیگر افزایش ‌دهند.

هیثم الغیص، دبیرکل جدید اوپک، پیش از نشست بعدی اوپک‌پلاس که روز پنجم سپتامبر (۱۴ شهریورماه) برگزار می‌شود، با اشاره به چشم‌انداز مثبت و خوش‌بینانه بازارهای جهانی نفت‌خام در ادامه سال جاری و سال ۲۰۲۳ میلادی گفت: هنوز زود است بگوییم چه تصمیمی گرفته می‌شود.

وی افزود: می‌خواهم واضح بگویم که در صورت لزوم می‌توانیم تولید را کاهش دهیم و چنانچه لازم باشد هم می‌توانیم تولید را اضافه کنیم.

کد خبر 461139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =