جمعیت زیر پوشش گازرسانی استان کرمان به ۸۴ درصد رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه هم‌اکنون ۸۴ درصد جمعیت استان زیر پوشش شبکه گاز هستند، گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان از نعمت گاز برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار شانا، منوچهر فلاح امروز (یکشنبه، ششم شهریورماه) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات طرح‌های گازرسانی در هفته دولت که در محل ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین پروژه گازرسانی کشور در هفته دولت در استان کرمان انجام می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل افتتاح گاز هفت شهر درب بهشت، مردهک، عباس‌آباد، قلعه گنج، رحمت‌آباد، دهنو اسلام‌آباد و چاه‌مرید به همراه ۱۷۴ روستاست که در مجموع منجر به گازدار شدن ۲۸ هزار خانوار به همراه ۱۹۱ واحد صنعتی می‌شود که برای به ثمر رسیدن این پروژه‌ها نزدیک به ۲۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: با اجرا و گازدار کردن پروژه‌های مزبور، زحمت حمل بیش از یک میلیون کپسول گاز مایع از دوش مردم مناطق محروم کرمان برداشته شده است.

فلاح با اشاره به اینکه امروز همچنین عملیات گازرسانی به سه شهر جبالبارز، علی‌آباد شهرستان جیرفت و علی‌آباد شهرستان برزویه به همراه ۲۷۴ روستا برای بهره‌مند کردن ۳۷ هزار خانوار به همراه ۷۱۳ واحد صنعتی آغاز خواهد شد، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری حدود ۱۶۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع از ۸۴ شهر استان کرمان ۷۶ شهر تاکنون گازدار شده و تا پایان سال پنج شهر دیگر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد و جمعیت زیر پوشش شهری استان به ۹۹ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه از ۳۴۰۰ روستای واجد شرایط گازرسانی نیز تاکنون نزدیک به ۱۶۰۰ روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، گفت: پیمانکار اجرایی گازرسانی به حدود ۷۰۰ روستا مشغول به کار است و انتخاب پیمانکار گازرسانی به ۲۵۰ روستا در مرحله مناقصه است و تا پایان امسال پیمانکار اجرایی ۸۵۰ روستای باقیمانده نیز انتخاب خواهد شد.

فلاح ادامه داد: هم‌اکنون ۸۴ درصد جمعیت استان زیر پوشش گاز هستند و امیدواریم تا پایان ۱۴۰۲ بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان از نعمت گاز برخوردار شوند.

کد خبر 461214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =