هدف‌گذاری صنعت پتروشیمی تکمیل نیازهای فناورانه با تکیه بر توان داخل است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هدف‌گذاری در حوزه نفت و پتروشیمی در دولت سیزدهم بر اصل تکمیل کالاها و محصولات پتروشیمی و تجهیزات با تکیه بر توان ساخت داخل است.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری پردیس، مرتضی شاهمیرزایی روز سه‌شنبه (هشتم شهریورماه) در حاشیه رونمایی از دو محصول تازه این پارک گفت: صنعت پتروشیمی هر چقدر بتواند با دانش و تجهیزات نوآورانه حرکت کند موفق‌تر است و صنعت پتروشیمی کشور شاهد توسعه روزافزون خواهد بود، تأکید ما سفارش کار به شرکت‌های داخلی و تولید تجهیزات در داخل کشور است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های وزارت نفت در این عرصه افزود: در سالی که نام دانش‌بنیان بر آن گذاشته شده است، چند طرح پایه‌گذاری شد که نیازها و تجهیزات صنعت پتروشیمی ازسوی شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تأکید وزیر نفت بر ساخت کاتالیست‌ها و تکمیل روند آن ظرف چهار سال تصریح کرد: اجرای کار در سال نخست و پی‌ریزی آن بسیار مهم است، از این رو سند جامع کاتالیست را در سال نخست انجام دادیم و نیازها شناسایی و هم‌زمان سفارش ساخت انجام شد. در همین باره دانش فنی و مجموعه شرکت‌ها شناسایی شدند تا ازسوی مراکز پژوهشی و دانش‌بنیان کار انجام شود.

شاهمیرزایی با بیان اینکه پارک می‌تواند نقش اساسی و حیاتی در رشد صنایع کشور داشته باشد، اظهار کرد: هدف‌گذاری در حوزه نفت و پتروشیمی در دولت سیزدهم تکمیل کالاها و محصولات پتروشیمی و تجهیزات با تکیه بر صنعت داخل است و تلاش داریم همه شرکت‌های ما که نیاز به کالا و تجهیزات دارند روی توان سازندگان داخلی حساب باز کنند و پارک فناوری پردیس نقش اساسی در این زمینه و تحول صنایع دارد و همه شرکت‌های ما از طریق پارک پردیس می‌توانند به سازندگان کمک کنند.

وی گفت: در تلاش هستیم همه نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی را در داخل تأمین و تجهیز کنیم و این صنعت باید در کشور جدی گرفته شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: فناوران و مجموعه‌های دانش‌بنیان می‌توانند پتروشیمی را به نقطه بلندی در صنعت برسانند که نیاز امروز ماست و با ظرفیت بالای پارک فناوری پردیس و اتصال استارتاپ‌ها به حوزه صنعت نفت اقدام‌های خوبی انجام خواهد شد.

کد خبر 461438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =