توان بالای پژوهشگاه نفت برای مرجعیت در صدور گواهی تجهیزات صنعت نفت

مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: پژوهشگاه صنعت نفت این ظرفیت را دارد که به‌عنوان مرجعی برای صدور گواهی استاندارد تجهیزات صنعت نفت شناخته شود و فعالیت کند.

ابوالقاسم زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا هم‌زمان با هفته دولت در این باره گفت: جایگاه پژوهشگاه صنعت نفت در کل صنعت، مغفول مانده است، این در شرایطی است که پژوهشگاه صنعت نفت با تجهیزات و امکاناتی که دارد، می‌تواند به‌عنوان مرجعی برای صحه‌گذاری و صدور گواهی و مهر استاندارد روی تجهیزات موردنیاز صنعت نفت فعالیت کند.

وی افزود: کالایی که در شرکت‌های مختلف به‌صورت مشابه ساخته می‌شود، می‌توان توسط معاونت‌های مهندسی کانالیزه و سپس به پژوهشگاه صنعت نفت برای اعطای گواهی ارسال کرد.

مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بیان کرد: با اجرایی شدن این روند، پژوهشگاه صنعت نفت به‌عنوان مرجعی برای صدور گواهی برای تجهیزات نفتی شرکت‌ها شناخته خواهد شد و شرکت‌ها نیز می‌توانند تجهیزات و کالای موردنیاز خود را با اطمینان تأمین کنند.

ساخت قطعات موردنیاز توربین‌های صنعت انتقال در داخل کشور

زمانی گفت: تعمیرات اساسی توربین‌ها در گذشته با قطعات خارجی انجام می‌شد که به‌دلیل تحریم‌ها همواره مشکلاتی بر سر راه تأمین قطعات توربین‌ها وجود داشت، اما خوشبختانه هم‌اکنون قطعات توربین‌های زیمنس و سولار با حمایت از تولیدکنندگان در داخل کشور ساخته می‌شود.

وی با اشاره به ساخت ۳۶ دستگاه محفظه احتراق تولید داخلی بیان کرد: توربین‌های سولزر که در خط لوله مارون فعال هستند، اهمیت بسیار بالایی برای شرکت دارند، اما به‌دلیل قدیمی بودن، تأمین قطعات آنها به‌سختی انجام می‌شد، خوشبختانه هم‌اکنون همه قطعات این توربین‌ها در داخل تولید می‌شوند و چهار شرکت نیز برای ساخت محور این توربین‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

صرفه‌جویی ۱۵۰ میلیارد تومانی با تأمین قطعات موردنیاز در داخل کشور

مدیرکالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تأکید کرد: مجموع اقدام‌ها برای تأمین قطعات موردنیاز در داخل کشور، صرفه‌جویی حدود ۱۵۰ میلیارد تومانی را برای شرکت به همراه داشته است.

زمانی تأکید کرد: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از سالیان دور، جزو نخستین مجموعه‌ها از سال ۷۷ در پیشبرد اهداف ساخت داخل بودند، نخستین پره‌های توربین را با کمک و حمایت همکاران ما در بخش فنی شرکت خط لوله به مرحله ساخت داخل رسید و با حمایت ها نخستین توربین ۴ مگاواتی به طور کامل ساخت داخل شد

تأمین بیش از ۹۵ درصد اقلام موردنیاز صنعت انتقال داخل توسط تولیدکنندگان داخلی

وی افزود: بیش از ۹۵ درصد اقلامی که داریم توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شوند و حدود پنج درصد از اقلام هم به‌دلیل اینکه تعداد کم است و سازندگان داخلی برای این مقدار سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: در بحث تولید داخل، نگرش‌ها تفاوت دارد و مهم این است که مهندسی و طراحی ساخت بتواند با دانش فنی خودش کالا را تعمیر کرده و به چرخه مصرف برسانند.

اعلام آمادگی ۵ شرکت دانش‌بنیان برای ساخت محور اصلی توربین‌های سولرز

زمانی افزود: یکی از مهم‌ترین اقلام ما، محور اصلی توربین‌های سولزر است که حدود پنج شرکت دانش‌بنیان برای ساخت آن اعلام آمادگی کرده‌اند که مشخصات این شرکت‌ها به کارگروه ساخت داخل ریاست جمهوری جهت اعلام نتیجه نهایی ارسال شده است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری برای استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ بیان کرد: در فهرست تجهیزات موردنیاز خطوط لوله نفت و مخابرات، گاهی برای تولید یک کالا، چند شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که همکاران ما در کمیته‌های فنی و بازرگانی بررسی‌ها را انجام می‌دهند و قراردادها را امضا می‌کنند.

مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت این افتخار را دارد که به‌عنوان نخستین شرکت، با حمایت خود ساخت نخست چند قلم کالا را به نتیجه رسانده است و این کالاها به چرخه تولید آمده‌اند.

کد خبر 461487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =