پارک فناوری و نوآوری نفت و شرکت ازبکستانی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و هلدینگ نفت و گاز «مستر فیش فرغانه» ازبکستان در حوزه انرژی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، پارک فناوری و نوآوری نفت و هلدینگ نفت و گاز «مستر فیش فرغانه» ازبکستان ظهر امروز (شنبه، ۱۲ شهریورماه) در حضور محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و محمدعلی ساتوالدیو، مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز «مستر فیش فرغانه» در زمینه راه‌اندازی «تکنو پارک فرغانه»، همکاری در راه‌اندازی مرکز نوآوری صنعت نفت تاشکند، اختصاص فضا و راه‌اندازی دفتر بین الملل پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در مکان تکنو پارک فرغانه و مرکز نوآوری صنعت نفت تاشکند و در عین حال تأمین مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی دفتر بین‌الملل پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در ازبکستان و سرمایه انسانی مستقر امضا شد.

استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در اجرا و ساخت پالایشگاه در ازبکستان، استفاده از ظرفیت‌های شرکت فرغانه در بررسی و شناسایی طرح‌های توسعه فناوری مرتبط با صنعت نفت ازبکستان، بررسی نیازها و ظرفیت‌های اعلام شده از سوی شرکت فرغانه و همکاری برای شناسایی و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به‌منظور حضور در ازبکستان و همکاری مشترک در برگزاری رویدادهای همرسانی، کارگاه‌ها و همایش‌های علمی و تخصصی از دیگر زمینه‌های همکاری قید شده در تفاهم‌نامه همکاری بین پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و هلدینگ نفت و گاز «مستر فیش فرغانه» جمهوری ازبکستان به شمار می‌آید.

کفایتی در حاشیه آیین امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه ازبکستان به‌شدت به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌های مختلف ایران به‌ویژه صنعت نفت و گاز ایران است، گفت: به‌تازگی در سفر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به ازبکستان مذاکرات و مقدمات خوبی برای گسترش همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری ازبکستان ظرفیت خالی پالایشی خوبی را در اختیار دارد، گفت: طرف ازبکستانی ابراز تمایل خود برای مشارکت در مدیریت و بهره برداری یکی از پالایشگاه‌های نفتی خود به ایران را اعلام کرده است.

رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت افزود: با توجه تنش‌های روسیه و اوکراین و محدودیت‌های پیش آمده در زمینه عبور و مرور بین‌المللی هم اکنون ازبکستان به‌شدت در زمینه‌های مختلف نیازمند خدمات فنی و مهندسی است.

کد خبر 461505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =