شکل‌گیری دیپلماسی اثربخش در حیاط خلوت آمریکا

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت معتقد است هدف‌گذاری هوشمندانه و دقیق افزایش تبادلات ایران و ونزوئلا به‌عنوان کشوری با بالاترین ذخایر نفتی تا بیش از ۵ برابر فعلی (۲۰میلیارد دلار) در آینده نزدیک موجب شکل‌گیری دیپلماسی فعال و اثربخش در این منطقه راهبردی خواهد شد.

به گزارش شانا، محمد اسماعیل کفایتی با بیان اینکه فرصت‌های ایجادشده از سوی دولت سیزدهم در کشورهای آمریکای لاتین قابل توجه است، اظهار کرد: در این بین واگرایی و افزایش فاصله این کشورها با ایالات متحده که روزی حیاط خلوت و حوزه استعماری ظالمانه شیطان بزرگ بود، به همگرایی بیشتر ما با بعضی از این کشورها منجر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های مهندسی و صنعتی و فناوری در کشور اقدام‌های تحسین‌برانگیز در جهت فعالیت‌های فرامرزی و فرصت‌های متنوع به‌ویژه در حوزه انرژی اهمیتی بسزا دارد.

رئیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت افزود: بدون شک صدور خدمات فنی و مهندسی به این کشورها، ضمن اینکه بیانگر بی‌تأثیر بودن تحریم‌ها و حاکی از پیشرفت کشور است می‌تواند ظرفیت‌های اقتصادی و بین‌المللی زیادی برای کشور ایجاد کند.

کفایتی تصریح کرد: خوشبختانه ایجاد فرصت خدمات فنی و مهندسی ضمن ارتقای جایگاه صنعت کشور می‌تواند از اشباع این ظرفیت در داخل نیز جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: با توجه به تراکم زیاد شرکت‌های داخلی در حوزه خدمات فنی و مهندسی و تعداد بالای نیروی انسانی در این حوزه می‌توان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این حوزه در آینده بود.

کد خبر 474544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =