توسعه دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم جایگاه ایران در این بخش را تقویت کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم جایگاه ایران را در این بخش تقویت کرده است.

ابراهیم متینیان در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به دستاوردهای سفر جواد اوجی، وزیر نفت به وین برای شرکت در هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اظهار کرد: وزیر نفت در این سمینار به‌خوبی از مواضع صریح و شفاف کشور برای تأمین امنیت عرضه انرژی به نفع مصرف‌کنندگان و اقتصاد جهان دفاع کرد.

وی افزود: آقای اوجی با مواضع شفاف خود اعلام کرد که هر نوع سیاسی کردن موضوع انرژی و بر هم خوردن امنیت انرژی در بازارهای جهانی بی‌ثباتی بازارهای جهانی و خسران تمام مردم جهان را در پی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی انرژی در این دولت به خوبی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: محوریت ما در سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) این بود که همسو با راهبردهای دولت سیزدهم، از طریق توسعه دیپلماسی انرژی با کشورهای مستقل، جایگاه ایران تقویت شود.

متینیان با تأکید بر اینکه در این سمینار وزیر نفت با وزیران انرژی و نفت عربستان، امارات، مصر و عراق دیدار و مذاکره داشت، اظهار کرد: در این دیدارها بر توسعه اجرای پروژه‌های مشترک نفتی، توسعه روابط دوجانبه نفتی، تبادلات در حوزه نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، توسعه میدان‌های مشترک نفتی، صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران به عراق و اجرای پروژه‌های مشترک تأکید شد.

وی گفت: سفرهای بین‌المللی وزیر نفت به‌ویژه سفر اخیر وی به وین در تداوم سیاست درست توسعه روابط در حوزه انرژی با تمام کشورهای منطقه و فرامنطقه مبتنی بر احترام و منافع متقابل، قابل ارزیابی و شایسته تقدیر است.

کد خبر 475791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =