پژوهشگاه صنعت نفت، قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و اپنا تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه پژوهشگاه صنعت نفت، قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و انجمن شرکت‌ها و مؤسسه‌های پژوهشی و دانش‌بنیان صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی (اپنا) با هدف توسعه دانش‌بنیان پروژه‌های صنعت نفت امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، عظیم کلانتری‌اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، ظهر امروز (یکشنبه، ۱۳ شهریورماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه صنعت نفت، قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و انجمن شرکت‌ها و مؤسسه‌های پژوهشی و دانش‌بنیان صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی (اپنا)، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت، بزرگترین پژوهشگاه کشور، آمادگی لازم  را برای افزایش همکاری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دیگر نهادهای دولتی و خصوصی را دارد.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت مجموعه‌ای برای نگهداشت و استفاده بهینه از نخبگان کشور است، گفت: امیدواریم بتوانیم با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم دستاوردهای خوبی را با همکاری هم در صنعت نفت داشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت افزود: این مرکز هم‌اکنون آماده ارائه خدمات آزمایشگاهی، آموزشی و دانش‌بنیان به وزارت دفاع و پشتیبانی و نیروهای مسلح و اپنا خواهد بود.

بر پایه این گزارش، مصطفی محمّد نجار، رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این آیین با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت ظرفیت بالایی در زمینه توسعه صنایع نفت و گاز در بخش‌های بالادست و پایین‌دست و در عین حال محیط زیست دارد، تأکید کرد: در سال‌های اخیر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیشترین ظرفیت‌های خود را در صنعت نفت و گاز کشور فعال کرده است.

وی افزود: هم‌اکنون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با دارا بودن هشت هلدینگ بزرگ زیر مجموعه خود یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فعال در حوزه نفت و گاز کشور به شمار می‌آید، امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه امروز همکاری ما با اپنا و پژوهشگاه صنعت نفت بیش از گذشته افزایش یابد.

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تولید اوره و متانول در هلدینگ‌های زیر مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و اپنا تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده به سمت تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی برویم، ضمن آنکه ما هم‌اکنون در حوزه بالادست نیز با ورود به توسعه چند میدان نفت و گاز گام‌های مهمی در بخش بالادستی صنعت نفت برداشته‌ایم.

نجار با تأکید بر اینکه پژوهشگاه صنعت نفت معدن دانش و فناوری صنعت نفت به شمار می‌آید، اظهار کرد: هم‌اکنون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و زیرمجموعه هایش بیش از ۶۰ میلیارد یورو پروژه در حال اجرا دارد که امیدواریم با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت روند توسعه و ساخت این پروژه‌ها با روند بهتری پیش روند.

وی با بیان این که ما نباید در صنعت نفت دوباره چرخ را اختراع کنیم و به‌طور حتم از تجربه‌ها و دانش فنی رسوب کرده در این مرکز علمی استفاده کنیم، ادامه داد: ایران با توجه به ذخایر عظیم نفت و گاز خود باید به سمت دانش فنی روزآمد جهان گام بردارد تا همواره توان تولید در این صنعت ارزش‌آفرین کشور حفظ شود.

کد خبر 461592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =