جذب ۹۳ درصدی فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت محقق شد

مدیرکل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری وزارت نفت از جذب حداقل ۹۳ درصد از فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت طبق دستور مقام عالی وزارت نفت برای جذب حداکثری این افراد خبر داد.

علی ستوده، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، ضمن تشریح اقدام‌های صورت گرفته برای تسریع جذب دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت مربوط به ورودی‌های ۱۳۹۴ و قبل از آن، درباره وضعیت کنونی این گروه از دانشجویان توضیح‌هایی مطرح کرد که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

فرآیند جذب فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت (ورودی سال ۱۳۹۴ و قبل از آن) در دولت سیزدهم با دولت قبل چه تفاوتی کرده است؟

جذب دانش‌آموختگان گروه الف دانشگاه صنعت نفت بر اساس مقررات و ضوابط مرتبط و بر اساس ابلاغیه شماره ۵۰۵۹۲۴ مورخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ شورای اداری و استخدامی صنعت نفت، بدون آزمون کتبی و با برگزاری فرآیند مصاحبه و سایر مراحل استخدامی از جمله گزینش، طب صنعتی و... صورت می‌گیرد که در هشت سال گذشته و بر اساس تصمیم‌های اخذشده قبلی، در این فرآیند ابتدا نسبت به انجام مراحل ارزیابی شامل زبان، کامپیوتر، هوش و توانمندی‌های ذهنی در رابطه با فارغ‌التحصیلان مذکور اقدام می‌شد و پس از تعیین حدنصاب مشخص، تنها افراد پذیرفته‌شده نهایی که به‌طور عمده تعداد کمی از این افراد را شامل می‌شد به‌منظور فرآیند مصاحبه دعوت می‌شدند که این خود سبب بروز اعتراض‌های گسترده و تجمع‌هایی برای احقاق حق این افراد شده بود.

بر همین اساس پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، منطبق با سیاست‌های لازم با دستور وزیر محترم نفت، جلسه‌هایی با نمایندگان دانش‌آموختگان یادشده برگزار و سرانجام مقرر شد فرآیند ارزیابی از انجام مراحل استخدامی متقاضیان حذف و تنها طبق مقررات مرتبط نسبت به انجام مراحل مصاحبه (فنی – تخصصی و روان‌شناختی) با سیاست جذب حداکثری این افراد اقدام‌های لازم جاری شود.

نحوه دعوت از فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت چگونه است؟

پس از مراجعه متقاضیان (ورودی سال ۱۳۹۴ و قبل از آن) به اداره کل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری و ارائه مدارک لازم، انجام بررسی‌های موردنیاز و ثبت اطلاعات در سیستم و بانک اطلاعاتی مرتبط اجرا می‌شود.

بر اساس تصمیم‌های اخذشده در جلسه‌های شورای مدیران محترم توسعه منابع انسانی مبنی بر جذب حداکثری نسبت به معرفی افراد به متولی برگزاری فرآیند مصاحبه مذکور (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و...) اقدام می‌شود، از این رو نسبت به انجام دعوت از مشمولان از طریق پیامک، پست الکترونیکی و چند نوبت تماس و برقراری ارتباط تلفنی به‌منظور حضور وی در روز مصاحبه اقدام لازم صورت می‌گیرد.

چه تعداد از فارغ‌التحصیلان گروه الف در مجموعه صنعت نفت جذب می‌شوند؟

به‌منظور توجه ویژه به قشر جوان و تحصیلکرده و مطابق دستور و تأکیدهای مقام عالی وزارت و معاون محترم وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، تاکنون نسبت به دعوت از تمامی فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت که برای ثبت اطلاعات خود و اعلام آمادگی به‌منظور طی فرآیند استخدام به اداره کل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری مراجعه کرده‌اند، اقدام شده است و مطابق تصمیم‌های اخذشده، همچنان جذب حداکثری این گروه از دانشجویان پس از انجام مصاحبه فنی – تخصصی و روان‌شناختی موردتوجه و تأکید ویژه است که در این رابطه نسبت به معرفی هزار و ۲۵۲ نفر پذیرفته‌شده نهایی از هزار و ۳۰۹ نفر (۹۶ درصد قبولی) به محل‌های خدمتی در مرحله اول اقدام و در مرحله دوم نیز نتایج مصاحبه ۱۶۳ نفر از دانش‌آموختگان مذکور از سوی شرکت ملی گاز ایران اعلام شد که با توجه به نتایج حاصله، ۱۵۲ نفر به‌عنوان پذیرفته‌شده نهایی (بیش از ۹۳ درصد قبولی) برای ادامه فرآیند استخدامی (اعلام سمت سازمانی، تخصیص شماره مجوز و کد ردیف، تشریفات استخدامی و...) با اولویت شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به واحدهای مربوطه معرفی شده‌اند.

کد خبر 461668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =