۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
  • کد خبر: 461671
شبکه گاز مناطق زلزله‌زده هرمزگان پایدار است

سرپرست روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران از پایداری شبکه گازرسانی و انتقال گاز در برابر زلزله ۵.۴ ریشتری امروز (دوشنبه، ۱۴ شهریورماه) در استان هرمزگان (شهرستان فین) خبر داد.

عباس اعظمی در این باره به خبرنگار شانا گفت: خوشبختانه شبکه و طرح‌های صنعت گاز، ابنیه و تأسیسات گازی در این استان‌ آسیب ندیدند و جریان گاز در مناطق زلزله‌زده پایدار است.

علیرضا عربلو، مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز هم اظهار کرد: ظهر امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در مرکز شهرستان فین در نزدیکی تأسیسات تقویت فشار گاز آبشیرین در منطقه ۶ عملیات انتقال گاز رخ داد که سبب نگرانی بسیاری از هموطنان در استان هرمزگان شد.

وی با اشاره به بازرسی‌ و بازدیدهای میدانی و استعلام از دیسپچینگ منطقه بیان کرد: تأسیسات تقویت فشار گاز آبشیرین که در مرکز کانون زلزله ۵.۴ ریشتری قرار داشت دچار هیچ تنش و اخلالی نشده است و خط لوله ۲۴ اینچ سرخون - رفسنجان هم در وضع پایدار و ایمن قرار دارد.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز ادامه داد: با توجه به زلزله‌های ادامه‌دار از پارسال تاکنون در استان هرمزگان، نشست‌های متعدد پدافند غیرعامل با هدف پایداری و انتقال ایمن گاز طبیعی برگزار و تمهیدها و تدابیر لازم اجرایی شده است.

عربلو گفت: تأسیسات تقویت فشار گاز آبشیرین در ۶۴ کیلومتری شهرستان بندرعباس قرار دارد که در آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ تحت تنش شدید زلزله ۶.۴ ریشتری قرار گرفت و با وجود تخریب قسمتی از ساختمان تأسیسات با سرعت عمل بالای کارکنان و خارج کردن به‌موقع واحدهای تأسیسات از سرویس و تخلیه به‌موقع آن هنگام وقوع زلزله، از ایجاد خطرهای احتمالی جبران‌ناپذیر جانی و مالی جلوگیری شد.

کد خبر 461671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =