چارچوب همکاری‌های ایران و ازبکستان در بخش انرژی تعیین شد

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در دیدار با سرپرست وزارت انرژی ازبکستان چارچوب همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی را تعیین کردند.

به گزارش شانا، هیئت عالی‌رتبه وزارت نفت که به ریاست معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت یکشنبه (۱۳ شهریورماه) به‌منظور آماده‌سازی نخستین تفاهم‌نامه همکاری نفتی با ازبکستان برای امضا در نشست سران شانگهای (۲۴ و ۲۵ شهریورماه) تهران را به مقصد این کشور ترک کرده بود، دوشنبه (۱۴ شهریورماه) با عظیم احمد خوجه‌اف، سرپرست وزارت انرژی ازبکستان در تاشکند دیدار کرد.

هیئت‌های ایران و ازبکستان در این نشست درباره نقشه راه همکاری‌های کوتاه و بلندمدت دو کشور در بخش انرژی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و چارچوب همکاری‌های را تعیین کردند.

نمایندگان شرکت‌های ایرانی حاضر در این نشست ضمن معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود درباره زمینه‌های موجود همکاری‌های دوجانبه با ازبکستان، با سرپرست وزارت انرژی و دیگر مدیران آن وزارتخانه به تبادل‌نظر پرداختند.

در این نشست، همچنین یادداشت تفاهم توسعه همکاری‌های دوجانبه انرژی ایران و ازبکستان نهایی شد. این سند قرار است در سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به ازبکستان برای شرکت در نشست سران شانگهای (۲۴ و ۲۵ شهریورماه) از سوی وزیر نفت و همتای ازبک امضا شود.

کد خبر 461733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =