معوقات کارکنان تبدیل‌وضعیت‌شده ملی حفاری شهریورماه پرداخت می‌شود

مدیر امور مالی شرکت ملی حفاری ایران گفت: معوقات کارکنان تبدیل‌وضعیت‌شده، در فیش حقوق شهریورماه به حساب ذی‌نفعان منظور می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سعید سلطانی نوروزی روز سه‌شنبه (‌۱۶ شهریورماه) در توضیح بیشتر در این‌باره افزود: پرداختی این همکاران شامل عیدی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰، خرید مرخصی ۱۴۰۰ و پاداش بهره‌وری نیمه دوم ۹۹، نیمه اول و دوم سال ۱۴۰۰ (‌کارمندان که ۶ آیتم اول در فیش حقوقی اعمال شده است) همراه با حقوق این ماه پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: در سامانه استخدام وزارت نفت به‌کارگیری کارمند رسمی دارای یک روال قانونی و ازپیش‌تعریف‌شده است و کارمند ابتدا باید با حسابداری دستمزد (‌دوران قراردادی) تسویه حساب کند و سپس از طریق مدیریت منابع انسانی اقدام‌های پرسنلی کارمند با طی مراحل اداری بر اساس ضوابط و مقررات صنعت نفت به انجام خواهد رسید.

 مدیر امور مالی شرکت ملی حفاری ایران گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از سوی مدیریت منابع انسانی درباره تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی بند (و) هماهنگی لازم با مراجع ذی‌صلاح در سطح شرکت ملی نفت ایران برای تسریع این مهم انجام شده است و باتوجه به اینکه بخش اعظمی از این نیروها فرآیند تبدیل وضعیت خود را سپری کرده‌اند فرآیند استخدام دیگر همکاران باقیمانده در روزهای آینده انجام می‌شود.

سلطانی نوروزی افزود: در همه استخدام‌های گذشته، وزارت نفت کارمند استخدام جدید را به‌روز در سامانه اداری استخدام می‌کرد، اما کارکنان مشمول تبدیل وضعیت بند «و» به‌صورت سنواتی و بازگشت به تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹ استخدام و این موضوع با توجه سوابق کاری کارمند، سبب مشکلات در ایجاد و تغذیه فرم‌های مرتبط و محاسبه‌های حقوق دوران قراردادی و تبدیل وضعیت به‌ رسمی شده است.

وی گفت: با در نظر گرفتن اینکه کارکنان یادشده در دوران قراردادی با توجه به نوع فعالیت و مدرک تحصیلی (مثال اقماری) حقوق و مزایای دریافتی بیشتری نسبت به زمان تبدیل وضعیت به رسمی شدن داشته‌اند و نظر به اینکه اضافات عمومی نیروهای قراردادی در سال ۱۴۰۱ به‌میزان قابل‌توجهی افزایش و درصد اضافات سال کارکنان رسمی ۱۰ درصد تعیین شد. این موضوع سبب ایجاد تفاوت بیشتر در حقوق کارمندان قراردادی و رسمی استخدام جدید شده است، بنابراین سوابق دوران پیمانکاری و قراردادی این دسته کارمندان از طریق مدیریت منابع انسانی به وزارت نفت ارسال و پس از بررسی و اعلام، در پایه حقوق آنها اعمال می‌شود.

مدیر امور مالی شرکت ملی حفاری ایران افزود: این موضوع گاهی ۴۰ تا ۶۰ درصد در پایه حقوق (بسته به مرتبط و نیمه مرتبط بودن سوابق و مدت زمان شاغل بودن دوران قراردادی و پیمانکاری) تأثیرگذار خواهد بود.

 سلطانی نوروزی در ادامه یادآور شد: شایستگی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ پس از اعمال از سوی مدیریت منابع انسانی در فیش حقوق کارمندان از تاریخ استخدام پرداخت می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و صبوری کارکنان در انجام مراحل اداری تبدیل وضعیت اظهار کرد: نحوه اجرای تبدیل وضعیت و همه مراحل انجام کار در ادارات حسابداری حقوق و دستمزد این مدیریت و با همکاری مدیریت منابع انسانی شرکت و بر اساس شیوه‌نامه‌های جاری صنعت نفت و با دقت در حال انجام و تلاش بر این است تا مطالبات همکاران به‌نحو احسن محاسبه و پرداخت شود.

کد خبر 461807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =