تولید نفت ۱۳ عضو اوپک به مرز ۳۰ میلیون بشکه در روز رسید

تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس گزارش این سازمان در ماه سپتامبر (شهریورماه - مهرماه)، ۶۱۸ هزار بشکه‌ افزایش یافت.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه سپتامبر اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه اوت (مردادماه - شهریورماه)، ۲۹ میلیون و ۶۵۱ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۶۱۸ هزار بشکه بیشتر از ۲۹ میلیون و ۳۳ هزار بشکه ماه ژوئیه بوده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان، عربستان با تولید روزانه ۱۰ میلیون و ۹۰۴ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۵۲۵ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار بشکه، تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند.

ایران در ماه اوت ۲ میلیون و ۵۷۲ هزار بشکه نفت خام تولید کرده که ۵ هزار بشکه بیشتر از ماه ژوئیه (تیرماه - مردادماه) بوده است.

تولید نفت ۱۳ عضو اوپک به مرز ۳۰ میلیون بشکه در روز رسید

کاهش بیش از ۵ دلاری قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه اوت نسبت به ماه ژوئیه ۵ دلار و ۳۹ سنت معادل ۵ درصد کاهش یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه اوت ۱۰۲ دلار و ۲۴ سنت ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه ژوئیه ۱۰۷ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه بود.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۵ دلار و ۷۰ سنت و در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۰۵ دلار و ۶ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه اوت به ۱۰۱ دلار و ۹۰ سنت برای هر بشکه رسید که ۶ دلار و ۶۵ سنت کمتر از ماه ژوئیه است.

تولید نفت ۱۳ عضو اوپک به مرز ۳۰ میلیون بشکه در روز رسید

دبیرخانه اوپک مقدار تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۲ را بدون تغییر نسبت به ماه قبل ۱۰۰ دلار و ۳۰ هزار بشکه در روز اعلام کرده است که نسبت به پارسال (۲۰۲۱) بیش از ۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

تولید نفت ۱۳ عضو اوپک به مرز ۳۰ میلیون بشکه در روز رسید

کد خبر 462032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =