اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت برای حفظ جنگل‌های زاگرس

مشاور وزیر نفت و معاون نظارت بر طرح‌های عمرانی شرکت ملی نفت اعلام کرد که این وزارتخانه همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، ۱۰ میلیارد تومان برای آفت‌زدایی از جنگل‌های بلوط زاگرس اختصاص داده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، در روزهای اخیر و با اوج‌گیری صدمه به جنگل‌های بلوط زاگرس به‌واسطه آفت در غرب کشور موضوع بی‌توجهی وزارت نفت برای نجات این جنگل‌ها با توجه به نفت‌خیز بودن این منطقه مطرح شده بود؛ موضوعی که با واکنش وزارت نفت روبه‌رو شد و بابک دارابی، مشاور وزیر نفت، از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از سوی این وزارتخانه برای نجات جنگل‌های بلوط خبر داد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با این اقدام گام مؤثری برای رفع آسیب جنگل‌های زاگرس برداشته شده باشد، اظهار کرد: از آنجایی که برای همکاران صنعت نفت طرح‌های زیست محیطی و صیانت از جنگل‌های زاگرس دارای اهمیت بسیار زیادی بود، این موضوع همسو با مسئولیت‌های اجتماعی این وزارتخانه انجام شد و امیدواریم آفت‌زدایی با جدیت بیشتری دنبال شود.

حدود ۵۰ درصد معیشت مردم منطقه وابسته به محصولات فرعی جنگل‌های بلوط و کشاورزی است، همچنین از لحاظ اکولوژیکی و زیست‌محیطی نیز این جنگل‌ها نقش مهمی در غرب کشور ایفا می‌کنند. کاهش گازهای آلاینده، ذخیره و تنظیم چرخه آب کشور و کاهش فرسایش خاک از دیگر وظایف این جنگل‌ها به‌شمار می‌رود.

کد خبر 462070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =