آماده‌سازی خوراک تصفیه هیدروژنی CSO در دستور کار پژوهشگاه نفت قرار گرفت

پروژه آماده‌سازی خوراک تصفیه هیدروژنی CSO که متقاضی آن شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند است با هدف انجام مطالعات، تهیه مدارک مهندسی پایه و واگذاری حق بهره‌برداری از دانش فنی طرح تولید کک سوزنی در نشست شورای پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت تصویب شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، هدف از انجام این پروژه بررسی و انجام مطالعاتی در زمینه تشکیل کک، رسوب ذرات جامد، انسداد و گرفتگی (Fouling) در رآکتورهایی با خوراک CSO، ارائه پیشنهادها و راهکارهایی برای جلوگیری از گرفتگی ایجادشده و ارزیابی پیشنهادها در سامانه رآکتوری است.

 از کاربردهای حاصل از این پروژه می‌توان به راهکارهایی نظیر استفاده از فیلتر در مسیر خوراک ورودی، استفاده از مواد متخلخل (Porous) غیرکاتالیستی (Guard) و مواد متخلخل کاتالیستی (Grade) در شرایط عملیاتی اشاره کرد.

در این پروژه مشابه شرایط عملیاتی آزمون‌های تصفیه هیدروژنی CSO، راهکارهای اشاره‌شده ارزیابی و در هرکدام میزان گرفتگی و انسداد در رآکتور بررسی می‌شود و سرانجام راهکاری که در آن مدت وقوع گرفتگی بیشتر باشد انتخاب و در طراحی فرآیند از آن راهکار و شرایط آن استفاده می‎‌شود.

کد خبر 462163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =