نگرانی در زمینه تأمین سوخت تجهیزات کشاورزی وجود ندارد

وزیر نفت گفت: در زمینه برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی بر اساس بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت نفت منابع مورد نیاز را تأمین می‌کند و به‌صورت کامل این آمادگی را داریم.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، جواد اوجی در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه، ۲۹ شهریورماه) خود با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای این نشست گزارشی از وضع عملکرد وزارت نفت و تولید گازوئیل، بنزین و گاز و مصارف آنها در حوزه‌های حمل‌ونقل، صنعت و کشاورزی ارائه شد. نمایندگان نیز پرسش‌ها و دغدغه‌های خود را در زمینه تأمین سوخت مورد نیاز تجهیزات و ادوات کشاورزی و پمپ‌های آب مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه با مدیریت مناسب صورت گرفته جای هیچ‌گونه نگرانی در زمینه تأمین سوخت ماشین‌آلات کشاورزی وجود ندارد، افزود: حتماً باید ادوات، تراکتورها و موتورهای چاه‌های آب کشاورزی در سدف (سامانه دریافت فرآورده) ثبت‌نام کنند.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه در ۶ ماه گذشته تعهد وزارت نفت درباره تأمین کود شیمیایی و اوره یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده است که تا امروز یک میلیون و ۲۴۰ هزار تن آن از طریق ۶ پتروشیمی تحویل داده شده است، تصریح کرد: اولویت وزارت نفت در حوزه کودهای شیمیایی تأمین نیاز داخلی است و صادرات این محصولات در اولویت دوم قرار دارد.

اوجی با بیان اینکه وزارت نفت نسبت به تعهد خود در زمینه تولید و تأمین کودهای شیمیایی پایبند است، اظهار کرد: در زمینه برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی بر اساس بودجه سال ۱۴۰۱ وزارت نفت منابع مورد نیاز را تأمین می‌کند و به‌صورت کامل این آمادگی را داریم.

کد خبر 462276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =