افزایش غیرمتعارف مصرف سوخت خودروها در سال جاری

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه آزاد کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای شخصی را به‌منظور مدیریت صحیح مصرف بیان کرد و گفت: مصرف سوخت خودروها در سال جاری به صورت غیرمتعارف افزایش یافته است.

به گزارش شانا، جلیل سالاری در گفت‌وگو با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی اظهار کرد: با کاهش شیوع کرونا و افزایش حجم ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری، مصرف سوخت خودروها در سال جاری به صورت غیرمتعارف افزایش یافته بود که به این منظور با تغییر سهمیه ۲۵۰ لیتری آزاد کارت‌های هوشمند سوخت، مقدار سهمیه بنزین آزاد ماهانه کارت‌های سوخت به ۱۵۰ لیتر رسیده است که البته این اقدام در گذشته نیز متعارف بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومانی در کارت سوخت خودروهای شخصی شارژ می‌شود، افزود: سهمیه بنزین آزاد یک سهمیه اعتباری است که افراد می‌توانند از کارت سوخت شخصی خود برای دریافت این سهمیه استفاده کنند.

به گزارش شانا، مصرف بنزین کشور در نیمه نخست امسال ۲۴ درصد و در تابستان ۲۱ درصد در مقایسه با پارسال افزایش یافته است.

مرتضی عابدینی، مدیر تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیش از این متوسط مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای سال ۱۴۰۱ را ۱۰۵ میلیون لیتر اعلام کرد و گفته بود: مصرف بنزین روزانه کشور در روزهای پایانی تابستان امسال و هم‌زمان با افزایش حجم سفرهای برون‌شهری رکورد ۱۲۰ میلیون لیتر  در روز را ثبت کرده است.

کد خبر 462658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =