پارک نوآوری و فناوری نفت و پتروایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های پژوهشی و فناورانه در زیست‌بوم فناوری صنعت نفت طی آیینی بین رؤسای پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و شرکت توسعه پترو ایران امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروایران، محمد اسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت پس از امضای این تفاهم‌نامه گفت: در سالی که به نام سال حمایت از دانش‌بنیان‌ها نام‌گذاری شده است، پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت به‌عنوان یکی از متولیان مجموعه دانش‌بنیان‌ها بنا دارد با ایجاد شبکه «توان» در قسمت‌های مختلف داخلی و بیرونی مجموعه صنعت نفت، کار شبکه‌سازی (Networking) را انجام دهد.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد این شبکه، سرعت بخشیدن به دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و هم‌افزایی است، افزود: ما به‌دنبال یک جنبش مهندسی در صنعت نفت هستیم و شبکه‌سازی می‌تواند به این هدف کمک کند؛ در همین باره «شبکه توان» می‌تواند بسیاری از مسائل ما را حل کند و نیازهای صنعت نفت را پاسخ دهد.

رئیس پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت ادامه داد: این الگو یکی از الگوهای بسیار مطلوبی است که پارک فناوری به‌دنبال آن است، این پارک در شبکه‌سازی نیاز به مجموعه‌های خاصی دارد تا بتواند به این شبکه سرعت دهد که از میان آن مجموعه‌ها، می‌توان از شرکت توسعه پتروایران نام برد.

کفایتی اعلام کرد: توسعه پتروایران از مجموعه‌های بسیار خوب شرکت ملی نفت ایران است که می‌تواند به موضوع شبکه‌سازی کمک کند و به آن سرعت ببخشد. پتروایران تاکنون پروژه‌های بسیار بزرگی را به انجام رسانده و سابقه خوبی هم در اجرای پروژه‌ها دارد. امیدواریم بتوانیم با همکاری مطلوب الگویی تازه را در صنعت نفت در آینده نزدیک پایه‌گذاری کنیم.

در ادامه سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران نیز گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به تولید، اشتغال‌زایی و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان مزین است، بتوانیم دیدگاه‌های حمایتی سال‌های اخیر مقام‌های ارشد نظام و به‌ویژه مدیریت عالی شرکت ملی نفت ایران در سال 1401 را درباره شرکت‌های دانش‌بنیان به خروجی‌های ملموس تبدیل کنیم.

وی افزود: با حمایت‌هایی که از سوی پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت خواهد شد، به‌عنوان یک شرکت اکتشاف و تولید، همچنین یک شرکت پیمانکار عمومی بزرگ در حوزه صنعت نفت و گاز و هم به‌عنوان یک نیاز برای بهبود فعالیت‌ها و رشد و تعالیمان و هم به‌عنوان یک الزام می‌خواهیم با ایجاد «مرکز نوآوری» در پتروایران، بتوانیم شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیان کشور را جذب کنیم و پروژه‌های بزرگی را برای کشور در صنعت نفت و گاز به انجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران گفت: امیدواریم با حمایت‌های پارک علم و فناوری صنعت نفت راهی که چند سال است در توسعه پتروایران درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال طی شدن است، سرعت یابد و به نتیجه برسد و موجب خیر و برکت برای نظام و کشور باشد.

شایان ذکر است اهم محورهای همکاری‌های مشترک پژوهشی و فناوری میان پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و شرکت توسعه پتروایران، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پشتیبانی برای استقرار و راه‌اندازی مرکز نوآوری، حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه به‌منظور بومی‌سازی و تجاری‌سازی، تسهیل در برقراری ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با ارکان صنعت نفت در سطح ملی و بین‌المللی و برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی مشترک در حوزه فناوری و نوآوری است.

کد خبر 462806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =