پارک فناوری نفت و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری تفاهم‌نامه امضا کردند

پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری در پژوهشگاه ژنتیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، در آیین امضای این تفاهم‌نامه که با حضور محمد اسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، جواد محمدی، رئیس پژوهشگاه و معاونان دو مرکز علمی امضا شد، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری اظهار کرد: یکی از اهداف ما در همکاری با دیگر مراکز علمی، هم‌افزایی در تخصص‌ها و توانمندی‌های علمی و حل مسائل در سطح ملی و مشکلات کشور و کمک به دیپلماسی علمی منطقه‌ای و جهانی کشور است، به همین دلیل این‌گونه مسائل را در اولویت فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی پژوهشگاه و همکارانمان قرار داده‌ایم.

وی افزود: هم اکنون پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری همکاری‌های هدفمند علمی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، ستاد توسعه زیست فناوری، ستاد سلول‌های بنیادی، دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی، انستیتو پاستور برای مطالعه، تشخیص و درمان ناباروری، سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری گفت: در حوزه صنایع و صنعت نفت و گاز به‌ویژه در پژوهشکده صنعت و محیط زیست و معاونت فناوری این پژوهشگاه کارها و فعالیت‌های علمی و عملی فراوانی از جمله سولفورزدایی میکروبی از گاز طبیعی و پاکسازی و جداسازی نفت از خاک نباتی انجام شده است و با توجه به توانمندی بالای پژوهشی و تحقیقاتی و علمی هر دو مجموعه می‌توان شاهد هم‌افزایی و پروژه‌های مشترک فراوانی بود.

در همین حال، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اظهار کرد: سابقه همکاری بنده با پژوهشگاه ژنتیک به سال‌ها قبل باز می‌گردد، پس می‌توان گفت شناخت خوبی از پژوهشگاه ژنتیک و قابلیت‌های و توانمندی‌های علمی آن وجود دارد.

وی افزود: برای همکاری این دو مرکز علمی موضوعات جذاب میان رشته‌ای فراوانی وجود دارد که نیاز به زمینه‌سازی در این زمینه وجود دارد. همان‌طور که اشاره شد سولفورزدایی میکروبی از گاز، استخراج و پالایش گاز ازون، جداسازی نفت از خاک و... همه مباحثی است که می توان با تشکیل تیم‌های پژوهشی و تحقیقاتی از پژوهشگران پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز به نتایج علمی و عملی قابل‌قبولی دست یافت. همکاری این دو مرکز علمی بیش از دو دهه قدمت دارد و امضای تفاهم‌نامه نیز بی‌شک در انسجام و همکاری بیش از پیش این دو مجموعه در عرصه ملی و بین‌المللی تأثیرگذار خواهد بود.

در ادامه این نشست، معاونان و مدیران گروه‌های پژوهشگاه ژنتیک، هریک به موارد مشترک علمی قابل تحقیق و پژوهش بین دو مرکز پرداختند. در پایان نشست نیز تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی با مفاد استفاده از ظرفیت‌های علمی دو طرف، توسعه همکاری‌های مختلف علمی و پژوهشی، شناسایی طرح‌های فناوری برای تکمیل چرخه فناوری زیستی مورد نیاز پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، ترویج و گسترش اهداف تحقیقاتی و علمی پارک در فضای پژوهشگاه، برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌های علمی ملی و بین‌المللی و برنامه‌ریزی برای تأسیس و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان به امضای دو طرف رسید.

کد خبر 462828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =