آمادگی مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برای ارائه تحلیل‌های پژوهشی

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی از آمادگی کامل این مؤسسه برای ارائه تحلیل‌های پژوهشی به‌منظور تأمین بهینه منافع ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدصادق جوکار امروز (سه‌شنبه، ۱۹ مهرماه) در میزگرد علمی ترویجی (آموزشی) با عنوان «چالش‌های مدیریت تأمین گاز طبیعی در ماه‌های سرد سال و راه‌های برون رفت از آن» به برنامه‌های این مؤسسه که در پنج سطح تدوین شده اشاره و اظهار کرد: در سطح سوم این برنامه‌ها که بحث شرکت‌های اصلی است، مؤسسه با چهار شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت همکاری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این نشست در دو بخش برگزار می‌شود، افزود: در بخش نخست مسائل مربوط به سوخت زمستانی که چالش چند بعدی برای کشور دارد، بیان و در بخش دوم این موضوع به صورت نشست کارشناسی و گفتگومحور مطرح می‌شود.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی ادامه داد: برای نمونه، چنین نشست‌هایی با مسائلی که حائز اهمیت ملی و حتی شرکتی است در دفتر خدمات پژوهشی کنگره آمریکا نیز بسیار برگزار می‌شود.

جوکار با اشاره به اینکه در برنامه‌های مختلف مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی مسائل مختلفی نیز بررسی خواهد شد، گفت: مؤسسه در رویکرد جدید خود مقداری خِست کارهای پژوهشی که به طور معمول عرف نهادهای مطالعاتی است، رها کرده و تحلیل‌ها و نتایج پژوهشی را به شرکت‌ها ارائه می‌کند.

وی اظهار امیدواری که تا پایان سال موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی نشست‌های گفتگومحور مختلفی خواهد داشت و ادامه داد: برای نمونه با اندیشکده‌ای از جمهوری آذربایجان برای نمونه موضوع همکاری‌های گازی در حوزه قفقاز می‌تواند مطرح شود یا با اروپایی‌ها درباره یکی از اندیشکده‌ها صحبت کردیم که برگزار شود.

رئیس مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این نشست‌های گفتگومحور افزایش همکاری این مؤسسه با بدنه رسانه‌ای کشور به منظور ارائه تحلیل‌هاست، تصریح کرد: مؤسسه آمادگی کامل را برای ارائه و در دسترس قرار دادن بسیاری از موارد تحلیلی با هدف تأمین بهینه منافع ملی کشور دارد.

جوکار افزود: این هدف با شرکت ملی گاز ایران سریع‌تر پیش رفته و در مؤسسه یک ستاد تشکیل شده است که پنج حوزه را در گام نخست در بردارد؛ بحث‌های تراز گاز، بازار گاز، بهینه‌سازی مصرف گاز، فضای کسب و کار شرکت ملی گاز و منابع انسانی از این موارد است.

کد خبر 462899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =