پوتین: هدف اقدام‌های مسکو در بازار انرژی برقراری توازن است

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: مسکو در بازار انرژی علیه جایی اقدام نمی‌کند، بلکه به‌دنبال ایجاد تعادل است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه (۱۹ مهرماه) یک هفته پس از انتقاد واشنگتن از تصمیم اوپک‌پلاس مبنی بر کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای در ماه نوامبر گفت: روسیه علیه کسی در بازار انرژی کار نمی‌کند و به‌دنبال تعادل بین عرضه و تقاضای نفت در بازارهای جهانی است.

رئیس‌جمهوری روسیه طی مذاکره با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌جمهوری امارات متحده عربی در سن‌پیترزبورگ روسیه اظهار کرد: هدف روسیه ایجاد ثبات در بازارهای انرژی و حصول اطمینان از توازن بین عرضه و تقاضاست.

پوتین گفت: ما همچنین فعالانه در چارچوب اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش) کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: من می‌دانم موضع شما، اقدام‌ها و تصمیم‌های ما علیه کشوری نیست، ما این کار را نمی‌کنیم و به گونه‌ای انجام نمی‌دهیم که برای جایی مشکل ایجاد کند.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: اقدام‌های ما با هدف ایجاد ثبات در بازارهای جهانی انرژی است تا هم مصرف‌کنندگان منابع انرژی و هم دست‌اندرکاران تولید، تأمین‌کنندگان بازارهای جهانی احساس آرامش، ثبات و اطمینان داشته باشند تا عرضه و تقاضا متعادل شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از دولت و کنگره خواسته است راه‌هایی را برای تقویت تولید انرژی آمریکا و کاهش کنترل اوپک بر قیمت‌های انرژی پیدا کنند.

تصمیم اوپک‌پلاس واکنش تند بایدن را به همراه داشته و شکاف فزاینده بین ایالات متحده و عربستان سعودی در زمینه سیاست انرژی را تعمیق کرده است.

کاخ کرملین روز یکشنبه (۱۷ مهرماه) ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) را به‌دلیل موافقت با کاهش عرضه نفت که با آشفتگی ایجادشده از سوی آمریکا در بازار جهانی نفت مقابله می‌کند، تحسین کرد.

کد خبر 462969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =