تحسین کرملین از اوپک‌پلاس برای مقابله با کاخ سفید

کاخ کرملین تصمیم ائتلاف اوپک‌پلاس مبنی بر کاهش عرضه روزانه دو میلیون بشکه‌ای نفت را به‌دلیل مقابله با مداخله‌های آمریکا در بازار نفت ستود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین روز یکشنبه (۱۷ مهرماه) ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) را به‌دلیل موافقت با کاهش عرضه نفت که با آشفتگی ایجاد شده ازسوی آمریکا در بازار جهانی نفت مقابله می‌کند، تحسین کرد.

خبرگزاری رویترز روز شنبه (۱۶ مهرماه) گزارش داده بود که تصمیم اخیر ائتلاف اوپک‌پلاس مبنی بر کاهش عرضه نفت با وجود مخالفت شدید واشینگتن، روابط تنش‌آمیز کاخ سفید و ریاض را تیره‌تر کرده است.

کاخ سفید برای جلوگیری از کاهش تولید تلاش زیادی می‌کرد؛ در همین حال، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا امیدوار است تا پیش از انتخابات میان‌دوره ای که در آن دموکرات‌ها در تلاش برای حفظ اکثریت در کنگره هستند، از افزایش دوباره قیمت بنزین در ایالات متحده جلوگیری کند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: بسیار مطلوب است که چنین کار متعادل، متفکرانه و برنامه‌ریزی شده‌ای ازسوی کشورهایی با موضع مسئولانه در ائتلاف اوپک‌پلاس، با اقدام‌های ایالات متحده مقابله می‌کند.

وی افزود: تصمیم اوپک‌پلاس باعث ایجاد تعادل در مداخله آمریکایی‌ها در بازار نفت می‌شود.

بر اساس گزارش روزنامه فایننشال‌تایمز، جَنت یِلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در واکنش به تصمیم اوپک‌پلاس گفته است: تصمیم ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) به‌منظور کاهش تولید نفت برای اقتصاد جهانی به ‌ویژه بازارهای نوظهور مفید نیست.

پسکوف همچنین اظهار کرد که ایالات متحده آمریکا پس از تصمیم اوپک‌پلاس آرامش خود را از دست داده است و حتی در تلاش است ارقام بیشتری را از ذخیره‌سازی‌های خود وارد بازارهای جهانی کند.

وی گفت: واشینگتن سعی  دارد با آزادسازی بشکه‌های نفت بیشتر از ذخیره‌سازی‌هایش بازار نفت را دستکاری کنند که این شرایط نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

کد خبر 462901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =