۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
  • کد خبر: 463030
افزایش ۱۱۹ درصدی درآمد پتروشیمی پردیس

شرکت پتروشیمی پردیس در سال مالی ۱۴۰۰ با ثبت رکوردی بی‌نظیر در حوزه فروش، به افزایش ۱۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دست یافت.

به گزارش شانا و براساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال، شرکت پتروشیمی پردیس در یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱، بیش از ۴۲۱ هزار تن محصول آمونیاک و اوره معادل ۷۴,۷۵۹,۲۰۵ میلیون ریال را فروخته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزون‌ بر این، طر این ماه میانگین قیمت فروش اوره پردیس ۵۵۰ دلار و میانگین قیمت آمونیاک ۶۹۰ دلار اعلام شده، این در حالی است که میانگین فروش صادراتی شرکت‌های اوره‌ساز کرمانشاه ۵۰۲ دلار، خراسان ۵۳۲ دلار و شیراز ۵۰۷ دلار است.

شرایط دشوار تحریم برای شرکت‌های پتروشیمی و مشکلات موجود در مسیر صادرات محصول راهبردی اوره در سال‌های متمادی سبب شده بود این محصول بسیار پایین‌تر از قیمت جهانی به فروش برسد.

تابستان پارسال بود که هلدینگ نفت و گاز پارسیان برای تغییر این شرایط اقدامی مهم و سرنوشت‌ساز انجام داد، راه‌اندازی کارگروه اوره ایران با حضور سه شرکت اوره‌ساز مطرح و مدیریت پتروشیمی پردیس، بزرگ‌ترین اوره‌ساز ایران و منطقه، نخستین گام هلدینگ نفت و گاز پارسیان در این مسیر بود که نتایج مهمی در پی داشت.

شهریورماه امسال نیز با حضور مدیران شرکت‌های پتروشیمی لردگان و مسجد سلیمان از زیرمجموعه‌های هلدینگ پترول در کارگروه اوره نفت و گاز پارسیان هم‌افزایی قابل‌توجهی میان تولیدکنندگان اوره برای حذف دلالان، جلوگیری از رقابت ناسالم داخلی و افزایش قیمت گزارش شده از سوی مؤسسه آرگوس در ایران انجام شد.

مقدار فروش خیره‌کننده پتروشیمی پردیس در شهریورماه و ثبت قیمت قابل توجه ۵۵۰ دلار برای صادرات محصول اوره، ماحصل برنامه‌ریزی و آینده‌نگری گروه مدیریتی شرکت در یک سال اخیر است که امروز به ثمر نشسته است.

«شپدیس» طی عملکرد ۱۲ ماه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ مبلغ ۴۳۱,۵۸۲,۸۲۳ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۹ درصد افزایش داشته، این مقدار فروش در حالی محقق شده است که یکی از سه مرحله تولیدی شرکت در زمستان پارسال با محدودیت تأمین گاز روبه‌رو بود.

در سال مالی اخیر برای نخستین بار درآمد پتروشیمی پردیس از مرز ۱.۳ میلیارد دلار عبور کرد و دو پلنت اوره و آمونیاک با این رکورد بی‌سابقه محقق شد.

پتروشیمی پردیس، در همه فصول‌ سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۱ افزایش فروش داشته، «شپدیس» به‌ترتیب در پاییز، زمستان، بهار و تابستان افزایش ۱۰۳ درصد، ۶۸ درصد، ۱۷۹ درصد و ۱۳۶ درصدی نسبت به فصل‌های مشابه پارسال را ثبت کرده است.

تولید ۳.۰۸۷.۹۱۰ تن محصول اوره و دستیابی به ۴ درصد بیش از برنامه تولید، تولید ۲.۰۱۲.۶۵۳ تن محصول آمونیاک و دستیابی به ۷ درصد بیش از برنامه تولید، رشد ۲۸۹ درصدی ارزش صادرات محصول آمونیاک، رشد ۸۵ درصدی ارزش صادرات محصول اوره با وجود کاهش ۷ درصدی صادرات و افزایش ۹۷ درصدی ارزش صادرات کل محصولات با وجود کاهش ۸ درصدی صادرات از جمله دستاوردهای بی‌نظیر پتروشیمی پردیس در سال مالی ۱۴۰۰ است.

کد خبر 463030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =