نمایش تازه‌ترین دستاوردهای علمی صنعت گاز در هم‌اندیشی مدیریت انرژی و کربن

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: در دو روز برگزاری هم‌اندیشی مدیریت انرژی و کربن، تازه‌ترین دستاوردهای صنعت گاز کشور در زمینه‌های مختلف همچون هوشمندسازی، بهینه‌سازی و ... به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان فارس، علی‌اکبر میدان‌شاهی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۶ مهرماه) در سومین نشست هم‌اندیشی مدیریت انرژی و کربن شرکت‌های گاز استانی در شیراز با بیان اینکه نخستین صنعت، شهر و روستا در کشور در استان فارس به شبکه گاز طبیعی متصل شده است، اظهار کرد: سهم گاز طبیعی در سبد انرژی کشور هم‌اکنون بیش از ۷۰ درصد است، از این رو اهمیت مدیریت مصرف و بهینه‌سازی این حامل انرژی را برای ما دوچندان می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر در زمینه توسعه شبکه‌های گاز در استان‌های مختلف کشور تلاش زیادی شده که این موضوع فعالیت ما را در زمینه‌هایی همچون پژوهشی و علمی در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی و بهبود خدمات به مشترکان کم‌رنگ کرده است، افزود: البته در سال‌های اخیر در بحث دارایی‌های فیزیکی و بحث‌های مقام‌سازی تأسیسات گازرسانی اقدام‌های خوب و پایداری شده است که باید ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس ادامه داد: در دو روز برگزاری هم‌اندیشی مدیریت انرژی و کربن تازه‌ترین دستاوردهای صنعت گاز کشور در زمینه‌های مختلف همچون هوشمندسازی، بهینه‌سازی و ... به نمایش گذاشته خواهد شد.

میدان‌شاهی با بیان اینکه بر اساس نقشه راه مدیریت کربن و بهینه‌سازی باید در سال‌های آینده ۱۰ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای و ۲۰ درصد مصرف انرژی در کشور کاهش یابد، گفت: همسو با تعهدهای ایران در کنفرانس آب و هوایی پاریس باید پروژه‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت و پروژه‌های کاهش شدت مصرف انرژی در کشور به‌طور جدی پیگیری شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون قوانین بالادستی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی در شرکت‌های گاز استانی با کمک پیمانکار مشاور در شرکت گاز استان فارس تدوین شده است، در این زمینه باید به اندازه‌گیری‌های علمی، فناوری‌های نو و روش‌مند، محرک‌های اقتصادی و رویکردهای سیستمی توجه شود.

کد خبر 463199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =