احداث ۲ پروژه حیاتی برای کریدور گاز غرب کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با حضور در محل احداث تأسیسات تقویت فشار گاز خورموج و آب‌پخش در استان بوشهر، از روند پیشرفت این دو پروژه بازدید کرد.

به گزارش شانا، رضا نوشادی در این‌ بازدید درباره اهمیت احداث این تأسیسات بیان کرد: این دو پروژه که روی خط ششم سراسری گاز احداث می‌شوند برای کریدور غرب حیاتی هستند و می‌توانند با هدایت گاز از خوزستان به سمت غرب کشور، گاز مورد نیاز این نواحی را تأمین کنند.

صمد رحیمی، مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در این بازدید با بیان اینکه توربوکمپرسورهای به‌کاررفته در تأسیسات خورموج و آب‌پخش از سوی شرکت‌های داخلی مپنا و OTC ساخته شده‌اند، از پیشرفت ۸۰  درصدی احداث این تأسیسات خبر داد و گفت: به‌تازگی عملیات اتصال نهایی (Tie-In) این دو تأسیسات در فرآیندی بسیار فشرده و نفس‌گیر انجام شد تا پروژه گام بزرگ دیگری به مرحله راه‌اندازی نزدیک شود.

وی با بیان اینکه هر کدام از ایستگاه‌ها چهار واحد توربوکمپرسور دارد و از آرایش ۱+۳ بهره می‌برند، تصریح کرد: با توجه به اینکه هرکدام از واحدها از توان ۲۵ مگاوات برخوردارند، توان کل هریک از تأسیسات خورموج و آب‌پخش برابر با ۱۰۰ مگاوات است و امکان انتقال ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز در روز را فراهم می‌کنند.

احداث ۲ پروژه حیاتی برای کریدور گاز غرب کشور

کد خبر 463224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =