تأمین خدمات شناوری در داخل به رونق ساخت داخل و اشتغال‌آفرینی می‌انجامد

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران اجرای تأمین خدمات شناوری از داخل کشور را سبب رونق بازار ساخت شناور، اشتغال‌آفرینی و توسعه مناطق محروم دانست.

به گزارش خبرنگار شانا، فریدون کردزنگنه صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۶ مهرماه) در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تأمین خدمات شناوری شرکت ملی نفت ایران در مرکز همایش‌های آموزشی - فرهنگی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) با اشاره به همایش پارسال این شرکت با فعالان بازار پول و سرمایه گفت: به‌منظور اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم برای توسعه عدالت‌محور و فقرزدایی، برای تأمین منابع مورد نیاز توسعه در شرکت ملی نفت ایران نشست‌هایی با فعالان بازار پول و سرمایه برگزار شد.

وی افزود: نتیجه این اقدام‌ها تشکیل شرکت «دشت آزادگان اروند» با همکاری بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید برای توسعه یکپارچه میدان آزادگان بود.

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این موفقیت افزود: با دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با همین رویکرد تأمین خدمات شناوری با استفاده از توان داخلی در حال پیگیری است که می‌تواند با تحول در صنعت دریایی سبب رونق بازار ساخت شناورها، اشتغال‌آفرینی برای کشور و توسعه مناطق محروم باشد.

کردزنگنه در تشریح قراردادهای تأمین خدمات شناوری گفت: این قراردادها خرید ۱۰ ساله خدمات را تضمین می‌کند که می‌تواند اشتغال پایدار و مطمئن را به‌دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدل قراردادی خرید خدمات شناوری در قالب قراردادهای ساخت، بهره‌برداری و مالکیت (BOO) خواهد بود، گفت: سرمایه‌گذاران باید ساخت داخل حداکثری را برای شناورها در نظر گیرند.

مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران اجرای این طرح را منجر به جلوگیری از خروج ارز از کشور دانست و گفت: با جلوگیری از به‌ خدمت گرفتن خدمات استیجاری خارجی زمینه توسعه مناطق ساحلی کشور ایجاد می‌شود.

افزایش یک‌درصدی سود با به‌کارگیری نیروی بومی

امیر مقیسه، معاون امور سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران نیز در این همایش با اشاره به اولویت به‌کارگیری نیروی بومی در تأمین خدمات شناوری گفت: اگر شرکت‌های ایرانی تأمین‌کننده خدمات شناوری از نیروهای بومی جوامع ساحلی استفاده کنند، به ازای هر فرد یک درصد به مبلغ کل قرارداد خدمات شناوری افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در پرداخت قراردادها تفاوتی بین شرکت ایرانی و شرکت خارجی نخواهد بود، گفت: هزینه شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات ایرانی به‌صورت ارزی محاسبه می‌شود و در زمان پرداخت با احتساب نرخ نیمایی، معادل ریالی آن به سرمایه‌گذار پرداخت خواهد شد.

معاون امور سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران در تشریح دیگر مزیت‌های این الگوی قراردادی توضیح داد: اگر احراز شود قطعات شناور (در دوره بهره‌برداری) باید از خارج کشور خریداری شود، در طول دوره بهره‌برداری هزینه به‌صورت ارز کشور تأمین‌کننده قطعه، پرداخت می‌شود.

کد خبر 463225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =