امارات برنامه افزایش ظرفیت تولید خود را دنبال می‌کند

وزیر انرژی امارات بر پیگیری برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت خام این کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوظبی، سهیل المزروعی گفت: امارات به برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت خام خود متعهد خواهد بود.

وی افزود: شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) در نظر دارد پاک‌ترین فرآیند را برای تولید نفت خام خود داشته باشد.

وزیر انرژی امارات به‌تازگی نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: تأکید می‌کنم که تصمیم اخیر تولیدکنندگان ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) برای کاهش تولید نفت، تصمیمی کارشناسی و با اجماع کل اعضا بود و آن‌طور که برخی تعبیر کرده‌اند، یک تصمیم سیاسی نبوده است.

در همین حال، هیثم الغیص، دبیرکل اوپک در این باره گفت: تصمیم اوپک‌پلاس با اجماع تمام اعضا بوده و حاوی هیچ پیام سیاسی نبوده، بلکه حاصل پژوهش و پایه‌های کارشناسی بوده است.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی ضمن انتقاد شدید از تصمیم اوپک‌پلاس، آن را تصمیمی کوته‌نظرانه دانسته و اقدامی برای جانبداری از روسیه برشمردند.

۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در سی‌وسومین نشست خود با کاهش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای تولید از ماه نوامبر (آبان‌ماه - آذرماه) تا دسامبر سال ۲۰۲۳ به اجماع رسیدند.

اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-۱۹، تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرد.

کد خبر 463230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =