دانش‌آموزان بوشهری از خدمات وزارت نفت بهره‌مند شدند

وزارت نفت در دوره ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، موفق شد هشت پروژه آموزشی را در استان بوشهر با اعتباری بالغ بر ۲۶۴ میلیارد ریال تکمیل کند.

به گزارش شانا، استان بوشهر یکی از استان‌های گازخیز کشور است که تأمین بخش عمده‌ای از تولیدگاز کشور از این منطقه انجام می‌شود، از همین رو به‌عنوان یکی از جوامع پیرامونی صنعت نفت همواره مورد توجه و تمرکز اهداف اجرای طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت بوده است.

وزارت نفت همواره خط‌مشی مسئولیت اجتماعی خود را کاهش تأثیرهای منفی خود بر جامعه پیرامونی تأسیسات و افزایش سطح رفاه مردم منطقه اعلام کرده است.

بر همین اساس در همکاری با دستگاه‌های خدمت‌رسان در هر منطقه برای بهبود شرایط زندگی مردم در بخش‌های مختلف از جمله خدمات درمانی، آموزشی، راه‌سازی، خدمات ورزشی و مسکن و شهرسازی تلاش می‌کند.

در سال‌های اخیر اما مدیریت‌ نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان متولی اجرای طرح‌های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت ضمن بررسی و نظارت بر طرح‌هایی که در این قالب برای مناطق مختلف کشور اجرا می‌شود، برای افزایش کارایی و هدفمند بودن این طرح‌ها برنامه‌ریزی‌های دقیقی را در دستور کار خود قرار داده است.

دولت مردمی سیزدهم و نوید خدمات هدفمندتر

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، اجرای دقیق‌تر و هدفمندتر طرح‌های مسئولیت اجتماعی در جوامع هدف سرلوحه صنعت نفت شد. مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز در سال ۱۴۰۰ با بهره‌گیری از الگوهای اجرای طرح‌های مسئولیت‌ اجتماعی در نقاط مختلف دنیا، همچنین نظارت دقیق بر روند اجرایی چنین طرح‌هایی در جوامع پیرامونی صنعت نفت کشور، نتایجی را استخراج کرد و برای برنامه‌ریزی‌های آینده خود از آنها بهره گرفت.

این مدیریت همچنین با بررسی بهره‌برداری از طرح‌های اجراشده و میزان و نحوه اثربخشی این طرح‌ها بر محیط‌های پیرامونی خود، به اولویت‌بخشی و افزایش بهینه کیفیت اجرای این طرح‌ها دست یافت.

بر همین اساس، صنعت نفت در دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های آموزشی به‌عنوان پایه توسعه هر جامعه و یکی از اولویت‌های اصلی طرح‌های مسئولیت اجتماعی توجه و تمرکز ویژه دارد.

در واقع به خط‌مشی قبلی طرح‌های مسئولیت اجتماعی وزارت نفت موضوعی جدید اضافه شد، اینکه توانمندسازی جامعه از سنین پایین افراد جامعه، می‌تواند به توسعه و خودکفایی آن جامعه منجر شد.

از این رو در سال ۱۴۰۱ اولویت ساخت و نوسازی مدارس و طرح‌های آموزشی در مناطق کم‌برخوردار پیرامونی صنایع نفت و گاز در ارجحیت اقدام‌های مسئولیت اجتماعی مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز قرار گرفت.

بر این اساس استان بوشهر به‌عنوان یکی از راهبردی‌ترین مناطق گازخیز کشور برای اجرای طرح‌های مسئولیت اجتماعی با محوریت آموزش مورد توجه این مدیریت قرار گرفت و با اجرای ۸ پروژه آموزشی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، برای توانمندسازی جامعه اقدام کرده است.

تکمیل و بهره‌برداری از ۸ پروژه آموزشی با اعتبار ۲۶۴ میلیارد ریال

وزارت نفت در قالب طرح‌های آموزشی مسئولیت‌های اجتماعی از محل مجموع اعتباری بالغ بر ۲۶۴ میلیارد ریال در این مدت موفق شد اردوگاه دانش‌آموزی شهید باهنر شبانکاره را در شهرستان دشتستان با متراژ هزار و ۱۹۶ متر مربع تکمیل کند، همچنین از محل اعتبار ذکرشده برای احداث مدرسه ۱۰ کلاسه روستای بستانلو شهرستان عسلویه با زیربنای هزار و ۸۶۷ مترمربع با همکاری سازمان نوسازی مدارس استان اقدام کرد.

با این میزان اعتبار همچنین مدرسه ۶ کلاسه خدیجه کبری آبدان شهرستان دَیِر با زیربنای هزار و ۲۹۵ مترمربع تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

دبستان مختلط ۶ کلاسه طرح صبح و بعدازظهر سهمو شمالی در شهرستان عسلویه با زیر بنای ۷۸۹ مترمربع یکی دیگر از طرح‌های تکمیل‌شده وزارت نفت در ۶ ماهه ابتدایی امسال بود.

مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز به‌عنوان متولی طرح‌های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت همچنین اعتبار دبستان ۱۲ کلاسه قدس شهرستان کنگان با زیربنای هزار و ۶۹۲ مترمربع را تکمیل کرد.

مدرسه روستای گورک خورشیدی فاز یک و تکمیل مدرسه سه کلاسه محمود احمدی فاز یک از دیگر طرح‌هایی بود که با اعتبار ذکرشده، به‌عنوان طرح‌های مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در استان بوشهر ساخته شدند و به بهره‌برداری رسیدند.

وزارت نفت همچنین ساخت مدرسه ۶ کلاسه امام صادق (ع) بهرباغ با زیربنای هزار و ۵۳۸ مترمربع را به سرانجام رساند.

با این اقدام‌ها مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران موفق شد سرانه آموزشی استان را بهبود بخشد و با ارتقای سطح کمّی و کیفیت مراکز آموزشی استان به تحصیل و توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار جامعه کمک کند.

کد خبر 463334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =