۹ طرح خودکفایی در دستور کار پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از اجرای ۹ طرح خودکفایی در این مجموعه و در نقطه صفر مرزی شهرستان سرخس خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، یحیی فیضی در این باره گفت: شناسنامه‌دار کردن قطعات یدکی، بومی‌سازی و تأمین کالاهای یدکی مورد نیاز پالایشگاهی، حرکت به سمت خودکفایی، اعتماد و اتکا به دانش جوانان ایران اسلامی، بررسی توانمندی صنعتگران نفت و گاز، حمایت و استفاده از ظرفیت ‌ها و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای احصای نیازهای فناورانه و حمایت از سازندگان داخلی از اولویت‌های اصلی این شرکت در سال‌های اخیر در جبهه اقتصادی و عمل به شعار اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری بوده است.

وی تصریح کرد: کارگروه خودکفایی پالایشگاه در ۶ ماه گذشته در بخش‌های ابزار دقیق، برق، ایمنی، مکانیک و مواد شیمیایی اقدام به شناسایی اقلام فناورانه مورد تقاضا کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد افزود: همسو با آن، ۵۹ نیاز فناورانه احصا و از میان آنها ۹ پروژه تولید بار اول تشخیص داده شد که ساخت ۱۸ عدد کارت کنترلی منبع تغذیه بدون وقفه (مرکز کنترل پالایشگاه) از جمله این پروژه‌ها در واحد برق بوده است.

فیضی ادامه داد: با توجه به حساسیت خاص این دستگاه که وظیفه آن تأمین برق پایدار و بدون وقفه سیستم‌های کنترلی واحدهای عملیاتی پالایشگاه است و ویژگی‌ها و پیچیدگی این کارت‌ها، به‌ویژه قطعات به‌کار رفته در آنها که از لحاظ کیفی در کلاس ساختاری بالایی قرار دارند، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان که توانمندی ساخت این اقلام را داشته باشند، در دستور کار کارگروه خودکفایی این شرکت قرار گرفت.

وی تأکید کرد: همچنین با همت متخصصان داخلی و اتکا به دانش فنی روز کارکنان واحد تعمیرات ماشین‌آلات پالایشگاه، لاینرهای محفظه احتراق توربین ۵۰۰ واحد ذخیره‌سازی گاز طبیعی شوریجه تعویض و این کمپرسور با موفقیت عملیاتی شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد همچنین گفت: توربین گازی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن کمپرسورهای گاز طبیعی طراحی و تعداد ۶ دستگاه از این تجهیز در سایت ذخیره‌سازی سراجه و شوریجه نصب شده است و در حال فعالیت هستند.

کد خبر 463362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =