مهم‌ترین طرح پدافندی مجتمع گاز پارس جنوبی اجرا شد

سرپرست مدیریت عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که همسو با افزایش پایداری انرژی الکتریکی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در سایت ۲، تأمین برق با اتصال به شبکه ۴۰۰ کیلوولت سراسری کشور محقق شد.

محمود بالنده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره اظهار کرد: این عملیات به‌منظور پایداری تولید برق برای پنج پالایشگاه در سایت ۲ مجتمع گاز پارس جنوبی (کنگان) انجام شد.

وی با بیان اینکه این عملیات، مهم‌ترین طرح پدافندی مجتمع گاز پارس جنوبی بوده است، افزود: اکنون می‌توان در طول زمستان شاهد تأمین پایدار گاز با قابلیت اطمینان بالا باشیم.

سرپرست مدیریت عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: این عملیات در حدود یک سال و با هماهنگی شرکت برق منطقه و توانیر به‌منظور اتصال پست ۴۰۰ کیلوولت پارس به شبکه ۴۰۰ کیلوولت سراسری برق کشور پس از برگزاری نشست‌های متعدد در شرکت ملی گاز ایران و انجام کارهای کارشناسی در مجتمع گاز پارس جنوبی سرانجام در نیمه دوم مهرماه امسال تکمیل شد.

بالنده یادآور شد: با توجه به روند تکمیل ظرفیت پالایشی مجتمع گاز پارس جنوبی، ایجاد بستر مطمئن تأمین انرژی ااکتریکی پالایشگاه‌ها در سایت ۲ ضروری بود که بخش اجرایی این عملیات در هفت روز و متوسط ۲۰ نفر نیروی انسانی در روز با حدود ۱۵۰۰ نفرساعت کار اجرایی شد، همچنین حدود ۳۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی و طراحی در گروه ۱۵ نفره متشکل از متخصصان انجام گرفت.

وی گفت: نشست‌ها و هماهنگی‌های لازم در این مدت در سطح مدیریت ارشد میانی و کارشناسی با وزارت نیرو برگزار، طرح و برنامه‌ریزی و فراهم کردن مقدمات اجرایی در نیمه دوم مهرماه امسال انجام و سرانجام عملیات اجرایی شامل اجرای اتصالات شبکه و تغییر آرایش خطوط ورودی، اصلاح مدارهای حفاظتی، کنترلی و مخابراتی و آزمون نهایی به همراه عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری با موفقیت کامل محقق شد.

کد خبر 463384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =