اروپایی‌ها در بحران انرژی از فرصت همکاری با ایران استفاده کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ارتباط با جمهوری اسلامی ایران برای اروپا یک فرصت است، به‌ویژه اروپایی که الان در شرایط سخت ناشی از بحران انرژی و مطالبات اقتصادی مردم قرار دارد.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، دوم آبان‌ماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه زمینه بازگشت به توافق برجام کاملاً مشخص است، اظهار کرد: آمریکا می‌تواند در چارچوب توافق‌شده و ابعادی که در وین مورد تأکید قرار گرفته، به توافق و مذاکرات بازگردد، اما به نظر می‌آید آنها همچنان دچار دوگانگی هستند و از یک سو به مسائل سیاسی و داخلی خود نگاه می‌کنند و از سوی دیگر نیم‌نگاهی هم به تحولات داخلی ایران دارند.

وی افزود: با ارعاب، تحریک و تهییج نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را وادار به دادن امتیازهای یکجانبه کنند. مسیر توافق، مسیری دوجانبه و تعهد در برابر تعهد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در چارچوب برجام مذاکرات و توافق‌های لازم هم انجام شده است، ما مذاکره برای مذاکره انجام نمی‌دهیم، بلکه مذاکره برای توافق و اجراست.

کنعانی گفت: منتظر زمستان یا موضوع دیگری نیستیم و در اولین روزی که طرف آمریکا اراده سیاسی خود را در حوزه عملی نشان دهد آماده هستیم. ایران برای از سرگیری توافق نیازی به بازه زمانی و فرصت ندارد. ما در عمل اثبات کرده‌ایم که پایبند به میز مذاکره هستیم و تنها مذاکره برای مذاکره انجام نمی‌دهیم و اعلام کرده‌ایم که بازگشت به توافق برایمان یک انتخاب است.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی باید از فرصت همکاری با ایران استفاده کنند، اظهار کرد: ارتباط با جمهوری اسلامی ایران برای اروپا یک فرصت است، به‌ویژه اروپایی که الان در شرایط سخت ناشی از بحران انرژی و مطالبات اقتصادی قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: اروپایی‌ها می‌توانند با یک رفتار سازنده از فرصت‌های همکاری اقتصادی، تجاری و صنعتی با جمهوری اسلامی استفاده کنند و مصالح و منافع ملت خود را با مسائل سیاسی بی‌حاصل گره نزنند.

کد خبر 463400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =