صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت مشروط به استانداردسازی است

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با اشاره به اهداف کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه گفت: تحقق این هدف بدون تدوین و اجرای دقیق استانداردسازی در صنعت نفت مقدور نیست.

به گزارش خبرنگار شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد ظهر امروز (دوشنبه، دوم آبان‌ماه) در نخستین گردهمایی سراسری مدیران و کارشناسان استانداردسازی در صنعت نفت با تأکید بر اینکه استفاده از استانداردهای روزآمد در صنعت نفت ایران به‌عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده انرژی و منابع اقتصادی کشور نسبت به دیگر صنایع از اهمیت زیادتری دارد، گفت: هرگونه کوتاهی در زمینه استاندارد می‌تواند هزینه‌های جبران‌ناپذیری را در این صنعت پرخطر ایجاد کند.

وی با بیان اینکه همواره در سال‌های اخیر علت اصلی حوادث در صنعت نفت استفاده از تجهیزات غیراستاندارد یا رعایت نکردن استانداردهای لازم در فرآیندهای کاری بوده است، اظهار کرد: تدوین و بومی‌سازی استاندارد در این صنعت پس از جنگ تحمیلی آغاز شد و هم‌اکنون با تلاش‌های انجام‌شده شاهد وجود استانداردهای قوی در این صنعت هستیم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: بنده بر خلاف بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور که اعتقاد دارند صنعت نفت از استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای بهره می‌برد، معتقدم اگر استانداردهای لازم در این صنعت لحظه‌ای رعایت نشود شاهد خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بدنه این صنعت و حتی اقتصاد کشور خواهیم بود. در این راستا باید نهادهای صدور گواهینامه‌های کیفیت و استاندارد در این صنعت بیش از پیش تقویت شوند.

کد خبر 463401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =