غرب طرح‌های اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه را نهایی می‌کند

مقام‌های آمریکا و غرب در حال نهایی کردن طرح‌هایی برای اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هم‌زمان با هشدار بانک جهانی مبنی بر ضرورت مشارکت فعال اقتصادهای نوظهور بازار برای اثربخشی طرح اعمال سقف قیمت برای نفت روسیه، مقام‌های آمریکا و غرب برنامه‌های خود را برای محدودیت قیمت نفت این کشور نهایی می‌کنند.

مقام‌های آمریکا و غرب اعلام کردند که هنوز هیچ بازه قیمتی تعیین نشده است، اما به گفته یک منبع آگاه، سقف قیمت مطابق با میانگین معمول ۶۳ تا ۶۴ دلار به ازای هر بشکه تعیین خواهد شد؛ سطحی که ممکن است حداکثر قیمت در نظر گرفته شود.

این سطح همراستا با اظهارات اخیر جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا است که گفته بود سقف قیمتی در بازه ۶۰ دلار به روسیه انگیزه‌ای برای ادامه تولید نفت می‌دهد.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعمال سقف قیمت را راهی برای کاهش درآمدهای نفتی روسیه و در عین حال حفظ جریان نفت این کشور و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها دانسته است.

بر اساس این گزارش، قیمت واقعی هفته‌های آینده و پیش از آغاز تحریم اروپا علیه نفت روسیه و اعمال محدودیت‌های مربوط به حمل‌ونقل و بیمه نفت دریابرد تعیین می‌شود. تحریم نفت روسیه قرار است در تاریخ پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه) آغاز شود.

بانک جهانی پیش‌تر اعلام کرد که طرح گروه هفت کشور ثروتمند جهان برای اعمال سقف قیمت بر نفت روسیه می‌تواند بر جریان نفت از این کشور تأثیر بگذارد، با این حال، این اقدام یک سازوکار آزمایش‌نشده است و برای اثرگذاری به مشارکت بازارهای بزرگ نوظهور و کشورهای در حال توسعه نیاز دارد.

این بانک یادآور شد که روسیه اعلام کرده است با کشورهای اعمال‌کننده سقف قیمت معامله نخواهد کرد.

کد خبر 463483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =