آمادگی صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در طرح‌های مناطق آزاد کریدور شمال-جنوب

عضو هیئت عامل و معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی از آمادگی این صندوق برای مشارکت در سرمایه گذاری مستقیم به صورت کنسرسیومی و اعطای تسهیلات اعتبار خریدار در طرح‌ها و پروژه های پیشنهادی در مناطق آزاد کریدور شمال به جنوب اعلام کرد و گفت: هم اکنون منتظر اعلام زمینه‌های همکاری و سرمایه گذاری مشترک از سوی طرف مقابل هستیم.

حسین عیوضلو در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی شانا به روسیه به برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه گفت: صندوق توسعه ملی بر اساس مجوزهای جدیدی که از هیئت امنای خود دریافت کرده است، یک سالی است که شروع به سرمایه گذاری داخلی و خارجی مستقیم کرده است.

وی ادامه داد: در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه تفاهم‌های خوبی میان مناطق آزاد لوتوس روسیه و انزلی ایران انجام شد؛ هم اکنون ایده‌ تشکیل اتحادیه مناطق آزاد حوزه کشورهای حاشیه دریای خزر و کریدور شمال به جنوب در این کمیسیون مطرح است که صندوق توسعه ملی آمادگی خود را برای عضویت و مشارکت در این اتحادیه و سرمایه گذاری مستقیم در طرح های موجود در این کریدور اعلام کرده است.

عضو هیئت عامل و معاون سرمایه‌گذاری خارجی صندوق توسعه ملی به همکاری ویژه و کنسرسیومی میان منطقه آزاد انزلی، صندوق توسعه ملی و شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) اشاره کرد و گفت: یکی از عرصه‌های خوب برای همکاری این سه نهاد ایرانی، اتحادیه مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای واقع شده در کریدور کشورهای شمال-جنوب است.

عیوضلو اظهار کرد: ما به عنوان صندوق توسعه ملی، آمادگی خود را برای مشارکت در سرمایه‌گذاری مستقیم به صورت کنسرسیومی و اعطای تسهیلات اعتبار خریدار اعلام کردیم و هم‌اکنون منتظر اعلام زمینه‌های همکاری از سوی طرف مقابل هستیم.

به گزارش شانا، شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از هشتم تا دهم آبان‌ماه به میزبانی روسیه برگزار می‌شود.

جواد اوجی، وزیر نفت ریاست هیئت ایرانی این کمیسیون مشترک و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه هم رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه از سوی روسیه را به‌عهده دارد. در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نمایندگانی از وزارت نفت، خارجه، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگانی از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، شورای‌ عالی مناطق تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و مرکز تجاری ایران در روسیه حضور دارند که با همتایان خود به گفت‌وگوی کارشناسی برای تدوین اسناد همکاری می‌پردازند.

کد خبر 463506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =