تأکید بر انتقال فناوری در دور تازه همکاری‌های ایران و روسیه

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی از ایجاد فضای تازه همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور ایران و روسیه خبر داد و گفت: انتقال فناوری در این همکاری‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی کشور مورد تأکید است.

علی فکری  در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی شانا به روسیه با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد و سازمان سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف با دولت روسیه و شرکت‌های روسی در حال تعامل است، اظهار کرد: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور فرصتی را برای انجام رایزنی‌ها با هدف گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف فراهم می‌کند.

وی به موارد مختلفی که با طرف‌های روسی در این سفر مذاکره شده است، اشاره کرد و افزود: دریافت خطوط اعتباری برای انجام پروژه‌های عمرانی کشور با همکاری شرکت‌های روس و ایرانی از جمله مذاکرات انجام‌شده که در این حوزه افزون بر استفاده از منابع مالی، انتقال فناوری نیز مطرح است.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: همچنین تأمین منابع مالی چند پروژه در حوزه ریلی نیز با طرف‌های روسی مذاکره شده است که در این سفر سند آن امضا می‌شود.

فکری با بیان اینکه فضاهای جدیدی در همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: همکاری در مورد حوزه‌های خریدهای تجاری با گشایش ال‌سی، همکاری‌های بانکی، بیمه و گمرک و مبادلات در زمینه سنگ‌های تزئینی و قیمتی نیز از دیگر مباحث مطرح‌شده است که به تفاهم‌های خوبی رسیده‌ایم و به‌تدریج اخبار آن اعلام خواهد شد.

به گزارش شانا، شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از روز گذشته (هشتم آبان‌ماه) آغاز شده و تا روز سه‌شنبه (دهم آبان‌ماه) به میزبانی روسیه برگزار می‌شود. جواد اوجی، وزیر نفت ریاست هیئت ایرانی این کمیسیون مشترک و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هم رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه از سوی روسیه را برعهده دارد.

در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نمایندگانی از وزارت نفت، خارجه، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگانی از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، شورای‌ عالی مناطق تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و مرکز تجاری ایران در روسیه حضور دارند که با همتایان خود به گفت‌وگوی کارشناسی برای تدوین اسناد همکاری می‌پردازند.

کد خبر 463500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =