اظهار امیدواری روسیه برای تسریع در اجرایی شدن توافق‌های نفتی با ایران

روسیه در شانزدهمین نشست کارگروه‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌ها و توافق‌نامه‌هایی را که در حوزه نفت با ایران داشته است، سریع‌تر به مرحله اجرا برساند.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به روسیه، شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از روز گذشته (هشتم آبان‌ماه) به‌مدت سه روز در روسیه آغاز شده که همکاری‌های فناورانه و آموزشی با توجه به شرایط جدید و نیازهای دو طرف یکی از محورهای عمده این نشست است و دو کشور بر آن تأکید دارند که در حوزه‌های مختلف به یکدیگر کمک کنند.

افزون‌ بر این، ساخت تجهیزات صنعت نفت همراه با انتقال فناوری و استفاده از توان شرکت‌های ایرانی از دیگر محورهای مهمی بود که در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در بخش نفت و گاز پیگیری شد تا تجهیزات مورد نیاز روس‌ها در این حوزه از سوی شرکت‌های ایرانی تأمین شود؛ این مورد در یادداشت تفاهمی لحاظ شده است.

تفاهم‌نامه توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز ایران که میان شرکت ملی نفت ایران و گازپروم امضا شده بود نیز در حاشیه این کمیسیون مشترک از سوی معاونان وزیران دو کشور پیگیری و قرار شد برنامه زمان‌بندی برای اجرایی شدن آن از سوی دو طرف نهایی شود.

همچنین روسیه در این نشست‌ها ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌ها و توافق‌نامه‌هایی را که در حوزه نفت با ایران داشته است،‌ سریع‌تر به مرحله اجرا برساند.

بر اساس این گزارش، در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، توافق‌های بسیار خوبی در حوزه آب و برق انجام شد تا روند اجرای پروژه‌هایی که در ایران در حال اجراست از سوی روس‌ها تسریع شود.

شایان ذکر است که احمد اسدزاده، ریاست کارگروه انرژی با طرف روس را در مذاکرات دو روزه در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به‌عهده داشته است.

به گزارش شانا، شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از روز گذشته (هشتم آبان‌ماه) آغاز شده و تا روز سه‌شنبه (دهم آبان‌ماه) به میزبانی روسیه برگزار می‌شود. جواد اوجی، وزیر نفت ریاست هیئت ایرانی این کمیسیون مشترک و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هم رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه از سوی روسیه را برعهده دارد.

در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نمایندگانی از وزارت نفت، خارجه، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگانی از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، شورای‌ عالی مناطق تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و مرکز تجاری ایران در روسیه حضور دارند که با همتایان خود به گفت‌وگوی کارشناسی برای تدوین اسناد همکاری می‌پردازند.

کد خبر 463507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =