نهادینه‌سازی پدافندغیرعامل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از نهادینه‌سازی دستورعمل‌های پدافند غیرعامل در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سید ابوالحسن محمدی با بیان اینکه ۲۰ درصد از گاز کشور از سوی این شرکت تأمین می‌شود، گفت: گستردگی مناطق عملیاتی، پراکندگی خطوط لوله انتقال محصولات هیدروکربوری، پراکندگی خطوط توزیع برق، چاه‌های گازی و نفتی را از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این شرکت عنوان کرد.

وی با تأکید بر آمادگی کامل این شرکت برای تولید گاز زمستانی به اهمیت پیاده‌سازی پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون مدیریت ریسک را جایگزین مدیریت بحران کرده‌ایم تا با شناسایی نقاط قابل بهبود از وقوع بحران پیشگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌ جنوبی یکی‌ دیگر از اقدام‌های انجام‌شده را نهادینه‌سازی آموزش در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: عینی‌سازی و درونی‌سازی دانش پدافند غیرعامل از برنامه‌هایی است که در دست اجرا قرار دارد و تاکنون نتایج خوبی از آن حاصل شده است.

محمدی جداسازی اینترنت و اینترانت و ایمن‌سازی در برابر حملات سایبری، پیاده‌سازی اصول پدافند غیرعامل در دو شاخص فیزیکی و نرم‌افزاری، امنیت اطلاعات، جداسازی شبکه اداری از صنعتی، ایمن‌سازی خطوط لوله انتقال گاز، نفت و مایعات گازی، مقاوم‌سازی ساختمان‌های اداری و عملیاتی، برقراری ارتباط مؤثر با محیط پیرامونی و سازمان‌های اداری در سطح شهرستان‌ها، بومی‌سازی قطعات پرکاربرد، برگزاری مانورها و شناخت جنگ‌های غیرنظامی مثل اقتصادی، زیستی، شیمیایی و میکروبی، مطالعات مهندسی پدافندی و... را از مهم‌ترین اقدام‌های انجام‌شده در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

کد خبر 463931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =