تحقق ۱۰۲ درصدی برنامه‌های تولید زاگرس‌ جنوبی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌ جنوبی از تولید تجمیعی ۲۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب گاز با میانگین تولید روزانه ۱۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز در نیمه نخست امسال بیش از تعهدات تولید خود گاز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌ جنوبی، سید ابوالحسن محمدی در حاشیه نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های این شرکت با اشاره به تحقق ۱۰۲ درصدی برنامه‌های تولید گفت: طبق برنامه تکلیفی، تعهدهای تولید این شرکت در نیمه نخست سال طبق برنامه مصوب، ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز در روز بوده است.

وی مقدار تولید مایعات گازی زاگرس‌ جنوبی در این بازه زمانی را ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه اعلام کرد و افزود: مقدار تولید تجمیعی نفت این شرکت نیز در نیمه نخست امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌ جنوبی گفت: این مقدار تولید در حالی انجام شده که شاخص حوادث (ضریب تکرار در شدت حادثه)، آتش‌سوزی و جرائم محیط زیستی در زاگرس جنوبی همه برابر با صفر است.

محمدی در ادامه برنامه پیش‌بینی تولید گاز برای مهرماه و آبان‌ماه را معادل ۱۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب در روز و چهار ماه پایانی سال را ۱۶۵ میلیون و ۳۵۰ هزار مترمکعب در روز اعلام کرد.

وی انجام پروژه تعمیرات اساسی در مناطق عملیاتی به میزان ۱۴۸ هزار نفر/ ساعت کار در ۱۴ مرکز جمع‌آوری، سه مرکز تفکیک و پالایشگاه، تجهیزات دوار شامل توربین‌های ایستگاه تقویت فشار گاز نار و پمپ‌های فرآیندی مناطق عملیاتی، خطوط لوله اصلی انتقال و جریانی ۶ تا ۴۸ اینچ، لخته‌گیرهای آغار و دالان در پالایشگاه گاز فراشبند و مرکز تفکیک هما و شانول (خیرگو)، تعمیر کارت‌های الکترونیکی توربین‌های ایستگاه تقویت فشار گاز نار، ساخت FE، برنامه‌نویسی لاجیک و گرافیک، تکمیل سیستم اندازه‌گیری و کنترل دبی نفت چاه‌ها و خروجی تفکیک‌گر منطقه عملیاتی خشت، انجام هزار و ۶۸۱ مورد عملیات و آزمایش‌های سرچاهی و درون‌چاهی، انجام ۲۵ هزار و ۴۷۰ مورد نمونه‌برداری و آزمایش از قبیل آنالیز گاز، اندازه‌گیری پارامترهای کنترل کیفی مایعات گازی، میزان H2S و نمک سیال چاه‌ها و مراکز و ... از سوی آزمایشگاه‌های مناطق پنجگانه عملیاتی، رشد ۷۵ درصدی بودجه مصوب کالا و مواد و... را از مهم‌ترین دلایل تحقق تولید این شرکت در نیمه نخست سال دانست.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس‌ جنوبی ادامه داد: بخش عمده گاز تولیدی این شرکت، برای تأمین سوخت کشور به شرکت ملی گاز ایران تحویل و بخشی دیگر برای تزریق به مخازن گازی به شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب ارسال می‌شود و نفت و بخشی از مایعات گازی نیز برای تأمین خوراک به پالایشگاه نفت شیراز و بخش اعظم مایعات گازی به پالایشگاه فجر جم، پارسیان و سرخون ارسال می‌شود.

محمدی در پایان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در انجام تعهدات تولید تکلیفی و تأمین سوخت زمستانی، بر حفظ آمادگی این شرکت در رویارویی با سرما و افزایش تقاضای مصرف تا پایان اسفندماه تأکید کرد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، بزرگ‌ترین شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به‌شمار می‌رود. این شرکت با دارا بودن ۹ میدان گازی و دو میدان نفتی فعال در گستره عملیاتی استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان فعالیت می‌کند.

کد خبر 463055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =