صادرات فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ونزوئلا افزایش یافت

صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی ونزوئلا باوجود افت صادرات نفت خام این کشور در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس داده‌های نظارتی کشتی‌ها و اسناد شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا)، صادرات نفت خام ونزوئلا در ماه اکتبر در پی کاهش تولید، چهارمین کاهش میانگین ماهانه در سال جاری میلادی را ثبت کرد.

تولید و صادرات نفت شرکت ملی نفت ونزوئلا و سرمایه‌گذاری‌های مشترک آن در سال جاری میلادی به‌دلیل توقف، نبود سرمایه‌گذاری پایدار و کاهش تعداد شریکان مایل به ادامه فعالیت در این کشور آمریکای جنوبی درگیر تحریم آمریکا، دچار نوسان شده است.

کاهش صادرات نفت تا حدی با افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی، از جمله کک نفتی و متانول جبران شده است.

بر اساس داده‌های ردیابی نفتکش‌ها از سوی مؤسسه ریفینیتیو ایکون و گزارش‌های ونزوئلا از صادرات، این کشور آمریکای جنوبی در ماه اکتبر امسال در مجموع ۲۵ محموله (میانگین روزانه ۵۳۳ هزار و ۹۶۸ بشکه) روانه بازارهای جهانی کرده است.

بر اساس داده‌ها، صادرات نفت خام ونزوئلا نسبت به سپتامبر امسال ۲۵ درصد و نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش یافته است.

ونزوئلا در ماه اکتبر به‌طور میانگین روزانه ۵۲ هزار بشکه فرآورده شامل نفت کوره، گازوئیل و سوخت جت را به کوبا صادر کرده است.

این کشور آمریکای جنوبی در گزارش‌ مستقیم خود به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد که تولید روزانه نفت خام این کشور در ماه سپتامبر با ۵۷ هزار بشکه کاهش به ۶۶۶ هزار بشکه رسید.

شرکت ملی نفت ونزوئلا در دسامبر گذشته ثبت تولید روزانه یک میلیون بشکه را جشن گرفت، اما این افزایش کوتاه‌مدت بود.

بیشتر محموله‌های نفتی ونزوئلا در ماه اکتبر از طریق واسطه‌ها عازم مقاصد آسیایی و بیشتر مالزی و چین شده است.

کوبا که همچنان با آسیب‌های ناشی از آتش‌سوزی بزرگ‌ترین پایانه نفتی خود در ماه اوت دست‌وپنجه نرم می‌کند، در بحبوحه افزایش مصرف و ناکافی بودن واردات، برای تأمین تقاضای داخلی سوخت تلاش می‌کند.

کد خبر 464027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =