۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
  • کد خبر: 458974
توقف تولید بزرگ‌ترین پالایشگاه ونزوئلا

منابع آگاه اعلام کردند که تولید بزرگ‌ترین پالایشگاه ونزوئلا به‌دنبال قطع برق متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پنج منبع آگاه اعلام کردند به‌دلیل بروز مشکل و قطع برق، تولید بزرگ‌ترین پالایشگاه ونزوئلا، با ظرفیت پالایش ۶۴۵ هزار بشکه در روز، اواخر روز شنبه (۱۱ تیرماه) متوقف شده است.

در پی توقف بخشی از فعالیت پالایشگاه کاردون با وجود رفع مشکل، آموی تنها پالایشگاه در مجتمع پالایشگاهی پاراگواناست که بنزین تولید می‌کند.

یکی از این منابع که خواست نامش فاش نشود، گفت خاموشی در پالایشگاه آموی می‌تواند واحدهای تقطیر و کاتالیزور را تحت‌تأثیر قرار دهد. این پالایشگاه هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد از بنزین کشور را تولید می‌کند.

به گفته یکی از منابع، این مشکلات ناشی از بروز اختلال در نیروگاهی است که برق هر دو پالایشگاه را تأمین می‌کند اما این خاموشی‌ها پالایشگاه آموی را بیشتر تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. با وجود وصل شدن برق، عملیات پالایش همچنان متوقف است.

مجتمع پالایشگاهی پراگوانا در سواحل شمال‌غربی ونزوئلا واقع شده است و بسیار کمتر از ظرفیت پالایش روزانه ۹۵۵ هزار بشکه خود فعالیت دارد.

شبکه پالایشگاه‌های ونزوئلا از ظرفیت تولید یک میلیون ۳۰۰ هزار بشکه در روز برخوردارند.

به‌دلیل سال‌ها نبود سرمایه‌گذاری و انجام ضعیف عملیات تعمیر و نگهداری در سراسر شبکه پالایشگاهی ونزوئلا، همچنین خرابی‌های مربوط به برق و محدودیت واردات سوخت به‌دلیل تحریم‌های آمریکا برای زیر فشار قرار دادن نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری این کشور، برای ترک قدرت، ونزوئلا با کمبود مداوم بنزین روبه‌روست.

کد خبر 458974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =