جایگاه جهانی دانشگاه شریف در همکاری با صنعت نفت ارتقا یافت

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از دستیابی دانشکده شیمی و نفت این دانشگاه به جایگاه هفدهم دنیا به‌دنبال همکاری با صنعت نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، رسول جلیلی در نخستین کنفرانس ملی افزایش بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز که صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۷ آبان‌ماه) در مرکز همایش‌های کوشک وزارت نفت آغاز به‌کار کرد، با بیان اینکه این نخستین رویداد همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ملی نفت ایران است، اظهار کرد: افزایش تولید و بهره‌وری از مخازن نفت و گاز همواره یکی از مسائل محوری و دغدغه‌های صنعت نفت بوده است که این مهم جز با همکاری صنعت و دانشگاه به‌راحتی محقق نمی‌شود.

وی از فعالیت دانشگاه در صنعت نفت در دو حوزه چاه‌محور و مخزن‌محور یاد کرد و گفت: در این دو حوزه دانشگاه صنعتی شریف فعالیت‌های تحقیقاتی گسترده‌ای را اجرا کرده که به ارتقای دانشکده شیمی و نفت این دانشگاه به جایگاه هفدهم دنیا منجر شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: دستیابی به این جایگاه جز با همکاری گسترده با صنعت نفت از جمله همکاری در میدان‌های کوپال و پارس‌جنوبی ممکن نبود.

جلیلی از همکاری خوب صنعت نفت در دوره وزارت جواد اوجی یاد کرد و گفت: وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داشته‌اند و نقش دانشجو در این مسیر بسیار شاخص است.

وی در تشریح این موضوع گفت: دانشجویی که خود برگزارکننده این همایش است از نزدیک با جنس کار آشنا می‌شود و به‌نوعی کارآموزی را خارج از کلاس تجربه می‌کند.

کد خبر 464041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =