وزارت نفت برای مصرف بهینه انرژی باید راهکارهایی مناسب در نظر گیرد

رئیس‌جمهوری با توجه به فرارسیدن فصل سرما در کشور و افزایش مصرف انرژی، وزارت نفت را مکلف کرد برای بهینه شدن مصرف انرژی راهکارهای مناسب اتخاذ کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی عصر یکشنبه (۲۲ آبان‌ماه) در نشست هیئت دولت با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آمارهای افزایش تولید در بخش‌های مختلف، این افزایش را حاصل بهبود عملکرد در عرصه‌های متعدد اقتصادی دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها با بازتاب و تبیین صحیح این موفقیت‌ها می‌توانند امید و اعتماد عمومی جامعه را ارتقا دهند.

وی با اشاره به ایجاد هیئت مولدسازی اموال راکد و مازاد دستگاه‌ها در وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: مولدسازی اموال مازاد و راکد دستگاه‌ها می‌تواند با رفع محدودیت‌های تأمین مالی، تحرکی جدی در اقتصاد کشور به‌وجود آورد و دولت با تشکیل این هیئت و نظارت دقیق بر عملکرد آن تلاش خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری بر اهمیت استفاده از فرصت باقی‌مانده از سال ۱۴۰۱ برای ارتقای کیفی و کمّی فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور تأکید و تصریح کرد: اگرچه افزایش تعداد و تنوع واحدهای دانش‌بنیان در کشور مهم است، نباید اجازه داد ارتقای کیفی عملکرد مجموعه‌های دانش‌بنیان قربانی افزایش کمی این واحدها شود.

رئیسی در این نشست با توجه به فرارسیدن فصل سرما در کشور و افزایش مصرف انرژی، وزارت نفت را مکلف کرد برای بهینه شدن مصرف انرژی راهکارهای مناسب اتخاذ کند.

کد خبر 464143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =